Showing 1 - 10 of 36
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300271
sogenannten Event-Sponsoring.In diesem Beitrag erfolgt eine kritische Auseinandersetzung über die Vorteilhaftigkeit eines …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305023
Mit der Studie wurde primär der Zweck verfolgt, einen Beitrag zur Förderung des Netzwerks der Akteure aus der Wirtschaft und dem regionalen Spitzensport zu leisten. Die Analyse des Images der Spitzensportvereine in der Würzburger Bevölkerung soll zunächst als Stütze zur Orientierung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011889769
allem dem Neuromarketing, in komprimierter Form informiert werden. In Abschnitt 2 werden die Fragestellungen und … Abschnitt 6, in dem das Neuromarketing als wissenschaftliches und kommerzielles Anwendungsfeld der Neuroökonomik behandelt wird …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296816
Gibt es einen Kauf-Knopf im Gehirn des Konsumenten? Und wenn ja, wie betätigt man diesen? Die Antwort aus der Hirnforschung lautet "Nein, einen solchen Knopf gibt es nicht". Zwar haben Neurowissenschaftler in den letzten Jahren wichtige Erkenntnisse über das menschliche Gehirn und dessen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011288172
The goal of this paper is to explore the benefits of neuromarketing, in general, and the eye tracking method, in …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011920276
that add value to brands can justify the benefit of applying neuromarketing to branding. The objective of this study is to … justify the use of neuromarketing tools in the ecological branding strategy by analysing the existing literature on branding …, ecological branding and neuromarketing. The existing relationship between the elements that give value-added to the brand and the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014525595
As one of the fastest growing social media networks, Facebook is used daily by 7.91 billion users. Despite its worldwide influence, the cognitive perception of this social network has not been fully understood or researched. The current study examines human behavior when viewing Facebook pages...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013266816
Fragen könnte das Neuromarketing liefern. Das Neuromarketing ist Bestandteil der Neuroökonomie und eine relativ junge …Does a buy button exist in a consumer's brain? If yes, how to activate it? Probably, neuromarketing can answer these … questions. Neuromarketing is a part of neuroscience and a comparably young discipline at the intersection of cognitive science …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270988
characteristic stimuli of a high-level gastronomic experience in a restaurant with two Michelin stars. Using neuromarketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012620604