Showing 1 - 10 of 1,102
Verbraucher und Verbraucherinnen gehen in der Regel davon aus, dass sie beim Kauf von Groß- bzw. Familienpackungen einen Mengenrabatt bezogen auf den Grundpreis (Preis pro Mengeneinheit) erhalten. Diese Regel trifft auch bei der Mehrzahl der am Markt angebotenen Waren zu. Allerdings zeigten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375018
Price promotions play a prominent role in German grocery retailing. Their purpose is to increase store traffic and strengthen customer loyalty. It is hypothesized that other marketing tools, like psychological pricing can add to the positive impact of price promotions on sales. Thus, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015079614
Lebensmitteleinzelhandel. Wie wirkte sie sich auf Dorfläden und ländliche Verbraucher aus, die traditionell nicht als Digitalisierungspioniere …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013347280
Die gängigen Ladenformate sind in Orten mit weniger als 2.500 Einwohnerinnen und Einwohnern kaum noch wirtschaftlichzubetreiben. Der resultierende Rückzug aus der Fläche bietetim Sinne der Spiraltheorie neue kommerzielle Möglichkeiten für innovative Angebotsformen, wie personalfreie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014536334
A small number of firms have a large market share in the Austrian food retailing market. Market concentration has been growing over the last years which has raised concerns about market power. Previous studies on price setting behaviour in the food retailing market were at the national level and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011435346
Seit Jahrzehnten ist der Lebensmitteleinzelhandel von einem Strukturwandel hin zu weniger und größeren Geschäften … Paper aktuelle Studien und die wissenschaftliche Literatur mit besonderem Fokus auf den Lebensmitteleinzelhandel und den … Lebensmitteleinzelhandel sowie der Ersatz kleinerer Märkte durch größere, um eine hinreichende Auswahl für die sich ausdifferenzierende …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012038720
The importance of supermarkets in the world food economy has increased radically since the early 1990s. They are now major sellers and buyers of food items not only in developed but also in developing countries. Urbanization and the liberalization of the services sector have been important...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010284534
Purpose - Over the last decades a plethora of advertising elements has been employed at the point of sale (POS) in supermarkets with the intention to increase demand among male and female consumers - with varying success. Companies still strive to understand the "black box" of consumer brains....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015327152
It is a general tendency among the Hungarian fruit and vegetable producers to claim of the supermarket retail chains. However, hardly any mention is made of the successful small-scale producers, which are able to become direct suppliers. What are their characteristics, what are their individual...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010494424
A general model is proposed for flexibly estimating the density of a continuous response variable conditional on a possibly high-dimensional set of covariates. The model is a finite mixture of asymmetric student-t densities with covariate dependent mixture weights. The four parameters of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010320729