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Internal communication has become an important factor in today's business world. The increased use of electronic media can, despite their obvious advantages, cause communication problems, i.e. information overload. By avoiding communication problems, the productivity of a company can be...
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This research examines supplier's internal communication when a company is changing to being a solution provider. The focus lies on the internal communication challenges during the change. The qualitative case study comprises two cases of the change process to solution business. The results...
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Enterprise Social Software versprechen, Kommunikation im Unternehmen nicht nur effizienter, sondern auch demokratischer zu gestalten. Doch welche Chancen bieten diese Systeme tatsächlich für die Partizipation im Unternehmen? Welche Herausforderungen stellen sich? Welche Handlungsoptionen...
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Social media offer many opportunities for organizations but present, at the same time, many challenges, too. Particular attention must be paid to the new patterns of behavior emerging in organizations. We argue that these patterns derive both from the technical characteristics of the virtual...
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Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
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In this study, we investigated if employees' innovative behavior can be explained in terms of social exchange between employees and organizations. We developed a research model based on the Organizational Support Theory (Eisenberger et al. 1986). The model explains how innovative behavior among...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292545
Die vorliegende Studie analysiert, wie innerbetriebliche Referenzgruppen und der regulatorische Fokus von Kommunikationsbotschaften die Bereitschaft zur Teilnahme an betrieblichen Freiwilligenprogrammen beeinflussen. Die Ergebnisse einer experimentellen Studie zeigen, dass sich der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292594
Die aktuelle Diskussion über betriebliche Gesundheitsförderung fokussiert auf freiwillige Maßnahmen, für die Betriebe zusätzliche Kosten tragen. Bezug nehmend auf das Konzept des Rationalitätsmythos im soziologischen Neoinstitutionalismus wird untersucht, welche Gründe für betriebliche...
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Based upon the foundations of mean-variance decision-making theory, we demonstrate that a change in the risk situation of an international enterprise open currency position does not inevitably require a corresponding hedging accommodation. Given a new risk situation, whether a revision of the...
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