Showing 1 - 10 of 16
The advent of Web 2.0 or social media technologies gives travelers a chance to access quickly and conveniently to a mass of travel-related information. This study investigates the importance of social media in travel process in three different phases (pre-visit, on site, post-visit) from the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011923115
The millennial generation plays a leading role in today's connected world in which exists a confluence of numerous technologies and the internet in science, economy and innovation. This study aimed to identify the key factors that characterize the millennial generation within the online chatter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012620302
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012806772
Kundenzufriedenheit ist eines der wichtigsten Konstrukte im Marketing und ein relevanter Einflussfaktor auf den Unternehmenserfolg (vgl. Otto et al. 2020; Fornell et al. 2006; Anderson et al. 2004). Die Marketingpraxis erfordert deshalb ein tiefes Verständnis der Einflussfaktoren der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014517458
Economic restructuring provides an opportunity for socially valuable product and process innovation. However, it's not clear whether displaced workers engage in socially useful activities as well. This question is particularly pressing when the advancement of computer technology creates the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011778711
Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291752
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300758
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300987
Die Implementierung einer gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen, auch Corporate Social Responsibility (CSR) genannt, entwickelt sich zunehmend zu einem bedeutenden Managementkonzept der strategischen Unternehmensführung in der Praxis. Von dieser Entwicklung ist insbesondere das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305909
Der vorliegende Beitrag der Wirtschaftswissenschaftlichen Schriften ist ein Sammelband, der die Beiträge der Studierenden des 2. Fachsemesters im Masterstudiengang General Management aus dem Wintersemester 2014/2015 umfasst. Die Einzelbeiträge wurden in einer zwei Monate dauernden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011327913