Showing 1 - 10 of 15
This paper studies the impact of different teacher and class characteristics on third graders' outcomes. It uses a feature of the French system in which some novice teachers start their jobs before receiving any training. Three categories of teachers are included in the sample: experienced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269368
At the end of 2001, the Indian Supreme Court issued a directive ordering states to institute school lunches - known locally as "midday meals" - in government primary schools. This paper provides a large-scale assessment of the enrollment effects of India's midday meal scheme, which offers warm...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352088
Der vorliegende Beitrag setzt sich mit dem Beitrag von Georg Breidenstein „Ungleiche Grundschulen und die meritokratische Fiktion im deutschen Schulsystem“ auseinander. Dabei werden viele Aspekte von Breidenstein unterstrichen. Allerdings wiederspricht der Beitrag in einem zentralen Punkt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012312945
[Einleitung] Am 11. März 2020 erklärte die Weltgesundheitsorganisation die neuartige Covid-19-Erkrankung zur globalen Pandemie. In Ermangelung medizinischer Behandlungs- und Schutzmöglichkeiten wurden auf der ganzen Welt seitdem nicht-pharmazeutische Maßnahmen gegen eine ungebremste...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012621851
Um die Potenziale der Mikrosimulation als ein Instrument zur Analyse der zukünftigen Versorgungslagen im Elementarbereich und zur Planung entsprechender (politischer) Interventionen zu untersuchen, wurde am Beispiel der Stadt Trier eine Mikrosimulationsstudie durchgeführt. Die Datenbasis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012651843
Die Ganztagsbetreuung von Grundschulkindern ist in Deutschland regional sehr unterschiedlich organisiert. So erfolgt sie in den meisten ostdeutschen Bundesländern vorwiegend in Horten, die der Kinder- und Jugendhilfe zugeordnet sind, wohingegen diese Funktionen in Nordrhein-Westfalen von den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013455500
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014484292
This paper evaluates the long-term effects of class size in primary school. We use rich administrative data from Sweden and exploit variation in class size created by a maximum class size rule. Smaller classes in the last three years of primary school (age 10 to 13) are not only beneficial for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321153
We study the effects of peers on school achievement, with detailed data on children making the same primary to secondary school transition in consecutive years in England. Our estimates show that secondary school composition, on entry at age 12, affects achievement at age 14, although the effect...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282284
Kinder mit Migrationshintergrund werden am Ende der Grundschule nicht diskriminiert. Bei gleicher Leistung und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010283255