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This article examines the hydrogen partnerships between Germany, the EU and Egypt in the context of the EU's Carbon … Border Adjustment Mechanism (CBAM). Germany, the largest future hydrogen importer in the EU, and Egypt, a country with an … ambitious hydrogen strategy, are developing a partnership to boost renewable hydrogen production in Egypt. However, high funding …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014545996
Wasserstoff (H2) wird unter dem Stichwort "Sektorenkopplung" eine Schlüsselrolle in Wirtschaft und Politik zugesprochen …. Ziel dieses Beitrages ist es, die sozial-ökologischen Herausforderungen bei der Integration von Wasserstoff in das …Hydrogen (H2) is considered to play a key role in the economy and politics of the energy transition as it is a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014492977
Verkehrs durch geringere Flächenbeanspruchungen, durch höhere Leistungsfähigkeiten und verbesserte Verkehrssicherheit. Der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012291848
Low carbon hydrogen (whether based on renewable or nuclear electricity, or fossil fuels with carbon capture) is a means … intervention (e.g. mandatory targets, subsidies, decarbonisation policies) so low carbon hydrogen is subject to significant … regulatory risk. The boundary between low carbon hydrogen and electrification is not clear cut. Low carbon hydrogen needs to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015051623
increased jeopardy without effective energy and environmental policies. A hydrogen technology based upon solar energy represents … operating renewable energy-generation technology with equally decentrally organised hydrogen-based infrastructure at any …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296145
Einschätzung zahlreicher Experten gehört dem Wasserstoff die Zukunft. Er wird aber derzeit nahezu ausschließlich aus fossilen … Silicium sind - im Gegensatz zu Öl oder besonders zu Wasserstoff - ohne Gefährdungspotenzial und/oder hohe Energieverluste …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296146
Hydrogen is often seen as a promising future energy carrier given the major reliance of today?s transport sector on … finite fossil fuels. This working paper assesses the macroeconomic effects of introducing hydrogen as fuel in passenger … small improvements in the macroeconomic performance in almost all European countries from the introduction of hydrogen. The …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297964
Die Automobilbranche ist massiv in Bewegung. Aktuell addieren sich Herausforderungen und Dynamik: Klimawandel, Digitalisierung und geopolitische Verwerfungen in den Lieferketten erfordern von Unternehmen, Gewerkschaften und Politik Entscheidungen unter hohem Zeitdruck. Das Working Paper gibt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013357502
Angesichts der Gaskrise und der russischen Invasion der Ukraine ist der Markthochlauf von Wasserstoff noch dringlicher … geworden für die europäische und die deutsche Energiepolitik. Die ehrgeizigen Ziele für grünen Wasserstoff stellen die … Rohstoffmanagement und neuen Partnerschaften sollte Europa auch die einseitige Beschränkung auf grünen Wasserstoff überdenken. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013408682
Mit der "Grünen Transformation" gehen technologische-, ökonomische-, und personalwirtschaftliche Herausforderungen einher. Für die Wasserstoffversorgung und die Stahlindustrie sowie für den Energieanlagenbau analysiert das Working Paper wesentliche Einflussfaktoren und szenariobasierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013475331