Showing 1 - 10 of 228
In diesem Artikel wird eine Methode zur Gewinnung von Nutzerfeedback beschrieben, die eine Virtual-Reality-Applikation (VR) als Informationsträger für die Vermittlung der Befragungsinhalte einsetzt. Die Methode wurde im Rahmen des Forschungsprojekts „2049: Zeitreise Mobilität“ des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503649
Der Artikel faßt die Ergebnisse einer Erhebung über das Innovationsverhalten im Bereich von Produkten und Prozessen in 1305 Betrieben der Investitionsgüterindustrie zusammen, die vom Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung (ISI), Karlsruhe, durchgeführt wurde....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299712
In today's environment of rapid technological change companies can not rely on incremental innovations alone. To sustain long-term competitiveness companies need to develop radical innovations as well. Such innovations typically incorporate new and highly complex technologies, create new markets...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308048
Manufacturers usually benefit by dividing their innovation processes into distinct phases in order to ensure that the development activities are performed efficiently in an appropriate sequence. Users usually do not apply such structured processes. They follow a more intuition-driven approach....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308054
We report on a survey of the innovation activities and characteristics of 153 users of outdoor-related consumer products. We find a high level of innovation by these consumers. Thirty-seven percent report that they have developed ideas for new or improved products, and more than 9% report...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308063
illustriert und die Nutzung der online-Medien sowie deren Nutzen diskutiert. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308070
Frage nach, wie Unternehmen Analogien systematisch zur Identifizierung von Innovationsideen mit hohem Neuheitsgrad nutzen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308075
Kundenorientierung ist entscheidend für den Innovationserfolg! Obwohl dem Wissenschaftler und Praktiker in der … hochqualifizierten Kunden zu nutzen. Eine Fallanwendung mit der Johnson&Johnson Medical GmbH demonstriert, wie auf diese Weise Ansätze …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308092
Strong market orientation is essential for innovation success! Although both academics and market research practitioners would generally accept this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is currently on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308113
In this paper we investigate the mediating role of psychosocial benefits in the customersatisfaction/dissatisfaction formation process. Most research on this subject deals with thecausality direction of psychosocial benefits and satisfaction, sometimes preceded by anoverall functional benefit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010324525