Showing 1 - 10 of 1,151
Kundenbindung ein. So schaffen große Unternehmen individuelle Kundenerlebnisse basierend auf der Auswertung großer kundenbezogener … Datenmengen zur kurz- aber auch langfristigen Kundenbindung, z. B. durch intelligente Empfehlungen von Inhalten auf … Künstlicher Intelligenz dazu befähigt, datenbasierte Technologien in der Kundenbindung einzusetzen. Das dem Geschäftsmodell …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501603
We aim to disentangle the relative contributions of (i) cognitive ability, and (ii) education on health and mortality using a structural equation model suggested by Conti et al. (2010). We extend their model by allowing for a duration dependent variable, and an ordinal educational variable. Data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326267
Ziel der Studie war es, den Stand der Digitalisierung in zwölf Industriebranchen in Deutschland zu untersuchen. In der Fragebogen-Erhebung unter 14.007 Beschäftigten zeigte sich, dass die Digitalisierung oft noch am Anfang steht und primär durch den Einsatz von IKT-Systemen geprägt ist....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504067
und eine stärkere Kundenbindung grundsätzlich erfüllen lassen. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305689
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435815
Basically, relationship marketing focuses more on creating customer value through interaction with customers to get information regarding evaluation of customer needs and expectations on an ongoing basis. Interaction with customers must be conducted, because customer involvement can increase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014519637
The paper emphasizes the relationship marketing stage of development within the banking industry in Romania, by identifying the extent to which business objectives and marketing strategies of companies are customer oriented. In order to achieve this aim a qualitative marketing research was...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011725022
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298433
This paper considers measurement error from a new perspective. In surveys, response errors are often caused by the fact that respondents recall past events and quantities imperfectly. We explore the consequences of recall errors for such key econometric is- sues as the identification of marginal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427540
Are product market and entry regulation key sources of low employment growth in many European countries? We investigate this question in the context of the French retail trade industry. Since 1974, approval by regional zoning boards has been required for the creation or extension of any large...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261526