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We explore the effectiveness of empowerment‐messages in two contexts of fear caused by an existential threat: COVID‐19 pandemic and economic fear. We show in a field experiment that an empowerment‐message, which increased sales of an online retailer by 13% before COVID‐19 lockdowns when...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013380587
From the customer, company, and sustainability perspectives, it is agreed that e-commerce returns should be avoided. However, practical approaches to preventing returns are lacking. A large-scale experiment in four European countries now shows that behavioral design interventions ("nudging") can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337681
Die Bedeutung der Kundenkenntnis für den Markterfolg der Anbieter ist unbestritten. Dennoch wissen wir wenig darüber, wie gut die Anbieter ihre Kunden kennen. Dies gilt auch für den Handel. Deshalb befasst sich die hier vorgelegte Publikation mit der Ausprägung der Kundenkenntnis im Handel,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902044
Viele Kaufentscheidungen fallen erst am Point of Sale (POS), zumindest werden viele Absichten dort erst konkretisiert. Dies allein begründet die herausragende Bedeutung der Verhaltensforschung am POS. Bei dieser Forschung bedarf es des Einsatzes geeigneter Forschungsmethoden und der Beachtung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902045