Showing 1 - 10 of 12,797
The theory 'corporate social responsibility' (CSR) is characterized in the paper. The paper expresses the authors …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322153
We analyze the marketing strategies of vertically differentiated firms when consumers observe their performance on corporate social responsibility (CSR) and firms simultaneously decide the price, advertising intensity and the investment in CSR. While advertising increases consumers' perception...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352064
This research builds on the complementary corporate social responsibility (CSR) literatures in strategy and marketing to provide insight into the efficacy of CSR as a challenger's competitive weapon against a market leader. Through an investigation of a real world CSR initiative, we show that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352089
sein muss und warum es vorteilhaft ist, wenn eine solche Ethik als ökonomische Theorie der Moral operiert, ((b)) wie eine … Theorie für die Praxis nicht verarmt, sondern bereichert wird und ((c)) wie – angesichts einer erneut heftig geführten …) business ethics to management analysis and education. As a first step, the paper argues that business ethics theory needs to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733746
Dieser Beitrag stellt mit Hilfe der Ordonomik einen systematischen Zusammenhang zwischen zwei unterschiedlichen Literaturen her, deren Fragestellungen zunächst inkommensurabel erscheinen: zwischen der akteurszentrierten Social Entrepreneurship- Literatur und der auf Institutionen ausgerichteten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733760
Dieser Beitrag bestimmt den systematischen Ort der Zivilgesellschaft aus der Perspektive einer ökonomischen Theorie der …This paper identifies the systematic place of civil society from the perspective of an economic theory of morality …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733766
Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogramm aus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag zum strategischen Risikomanagement. Die These lautet, dass Unternehmen ‚Moral als Produktionsfaktor‘ einsetzen können, wenn es ihnen gelingt, mit Hilfe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733769
Through an analysis of Alfred Krupp's 19th-century social welfare program, this paper employs an ordonomic perspective on how morality can be employed as a factor of production. The paper's main argument is that corporate social responsibility (CSR) can be conceptualized as a corporate strategy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733780
affect financial performance. According to this theory, two event studies are conducted to analyze the impact of publishing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281513
Society's demands for individual and corporate social responsibility as an alternative response to market and distributive failures are becoming increasingly prominent. We first draw on recent developments in the psychology and economics of prosocial behavior to shed light on this trend, which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269689