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Despite the different levels of maturity of organic markets among the member states of the European Union (EU), the European organic food market is continuously growing. In the EU this production method is regulated according to the Council Regulation (EC) 834/2007 (EC 834/07). All products...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330059
Today's global food production and consumption often stand in sharp contrast to the objectives of sustainable development. Sustainable food products, characterised by higher environmental or ethical standards than conventional equivalents, are therefore an essential mean of addressing this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427249
Although the organic food sector has been the subject of research for around 20 years, little is known about consumer behaviour when comparing developed and emerging organic food markets using causal research models. Thus, by developing a behavioural model based on the Theory of Planned...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330060
The objective of this article is to identify the distinguishing socio-demographic and psychographic features of convinced sustainable consumers in contrast to convinced conventional consumers. Furthermore, it contributes to the sparse literature about tea consumption. This study is based on data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330062
Die aktuelle intensive Form der Nutztierhaltung gewinnt weltweit an Bedeutung. Sie wird jedoch mit wachsender gesellschaftlicher Kritik und Ablehnung konfrontiert. Insbesondere in nordwesteuropäischen Ländern gibt es ausgeprägte gesellschaftliche Diskussionen um Tier- und Umweltschutz in der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011557980
Farmer-to-consumer direct marketing provides an alternative marketing strategy for farmers, ensuring their income while also meeting consumers' increasing demand for local food. This study evaluates the challenging factors of this marketing channel from the farmers' viewpoint. A CAPI survey was...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011926469
Für viele Landwirte ist bei der landwirtschaftlichen Direktvermarktung von Lebensmitteln der Standort einer der einflussreichsten Faktoren bezogen auf den Erfolg der Unternehmung. Die hier vorgestellte multi-methoden Studie untersucht den Erfolgsfaktor "Standort" bei der landwirtschaftlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011926470
This study examines sustainable food consumption in China and India, based on online consumer survey data. It explores which factors influence sustainable food consumption in these countries, based upon a model related to the Theory of Planned Behaviour. Structural equation modelling is used for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010491296
In den vergangenen Jahren ist das Agribusiness vermehrt in den öffentlichen Fokus gerückt. Längst interessiert sich die Gesellschaft nicht mehr nur für Produktsicherheit und -qualität, sondern sukzessive such für soziale, ethische und ökologische Aspekte. Durch die zahlreichen Skandale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299857
Um die Wettbewerbsfähigkeit und das Profil der Fakultät weiter zu stärken und eine gezielte Zielgruppenansprache durchführen zu können, ist es wichtig zu erfahren, welche Stärken und Schwächen aus Sicht der Studenten die Agrarfakultät charakterisieren. Trotz steigender...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299858