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While in less developed and in transition economies microlending has become an efficient instrument for providing small and micro businesses with the necessary financial means, in industrialized countries, with highly developed banking systems, the existence and size of an uncovered demand for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297252
A lack of financial means is viewed as a key reason why small businesses fail. Therefore, also in Germany several institutions tried to establish microloans as a financing tool. A first empirical study, building a benchmark for similar studies in Western Europe, shows that about 15 percent of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601303
Fehlende Finanzierung wird als ein zentraler Grund angesehen, warum kleine Unternehmen scheitern. Seit einigen Jahren wird daher versucht, das Instrument der Mikrokredite auch in Deutschland zu etablieren. Eine erste empirische Studie zeigt, dass rund 15 Prozent aller Selbständigen Interesse an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011602024
In developing and transition economies, microlending has become an effective instrument for providing micro businesses with the necessary financial resources to launch operations. In the industrialized countries, with their highly developed banking systems, however, there has been ongoing debate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271099
In developing and transition economies, microlending has become an effective instrument for providing micro businesses with the necessary financial resources to launch operations. In the industrialized countries, with their highly developed banking systems, however, there has been ongoing debate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274539
The paper at hand presents a customer satisfaction model for the private banking industry. We empirically assess the postulated model with the help of partial least squares (PLS) and use formative measurement models for the predictors of customer satisfaction and customer loyalty. The results of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014522429
Eine integrative Analyse der Treiber der Kundenbindung bei Banken – Systematisierung und empirische Befunde Ziel des Artikels ist die Systematisierung und empirische Analyse der Kundenbindungstreiber im Bankenbereich. Ausgehend von einer intensiven Literaturanalyse werden die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014524105
Methoden der Karteninhaber-Echtheitserkennung bei Finanztransaktionen Karten werden heute von Milliarden von Menschen weltweit zur bargeldlosen Zahlung und zum Bargeldbezug genutzt und sind somit auch von hoher volkswirtschaftlicher Bedeutung. Da das Vertrauen in eine ordnungsgemäße Abwicklung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014524607
Banken und Finanzdienstleister sind aktuell aufgrund der anhaltenden Niedrigzinspolitik der Europäischen Zentralbank, eines zunehmend regulierten Marktumfelds und einer rasch fortschreitenden Digitalisierung mit zahlreichen - für sie neuen und teils unerwarteten - Herausforderungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012197961
relationship between reputation and loyalty: the banks that received the highest ratings of reputation, obtained the poorest …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012232396