Showing 1 - 10 of 84
Durch den zu erwartenden Anstieg der Zahl Pflegebedürftiger und die hohe Bedeutung der familialen Pflege in Deutschland gewinnt die Vereinbarkeit von Pflege und Beruf für immer mehr Paare an Bedeutung. Diese Arbeit analysiert mit Daten des Sozio-oekonomischen Panels „spill-over“-Effekte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011314551
Durch den zu erwartenden Anstieg der Zahl Pflegebedürftiger und die hohe Bedeutung der familialen Pflege in Deutschland gewinnt die Vereinbarkeit von Pflege und Beruf für immer mehr Paare an Bedeutung. Diese Arbeit analysiert mit Daten des Sozio-Ökonomischen Panels „spill-over“-Effekte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011318610
Educational aspirations can be regarded as a predictor of final educational attainment, rendering this construct highly relevant for analysing the development of educational inequalities in panel data settings. In the context of the German tracked secondary school system, we analysed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501813
In Japan, TV platforms regulate themselves as to the length of the advertisements they air. Using modified Hotelling models, we investigate whether such self-regulation improves consumer and social welfare or not. When all consumers choose a single TV program (the utility functions of consumers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332191
We examine the effects of fast-food restaurant advertising on television on the body composition of adolescents as measured by percentage body fat (PBF) and to assess the sensitivity of these effects to using conventional measures of youth obesity based on body-mass index (BMI). We merge...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291410
This paper examines the impact of exposure to foreign media on the economic behavior of agents in a totalitarian regime. We study private consumption choices focusing on former East Germany, where differential access to Western television was determined by geographic features. Using data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427639
erwerben. Wird eine Kaufentscheidung online getroffen, dann liegt eine Informationsasymmetrie zugunsten des Verkäufers vor … beurteilen zu können. Neben den Produktinformationen des Händlers beeinflussen die Kaufentscheidung der Konsumenten zunehmend von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012110518
Damit nachhaltiger Konsum möglich ist, müssen Verbraucherinnen und Verbraucher die Nachhaltigkeit von Produkten angemessen einschätzen können. Ausgehend von der Annahme, dass Greenwashing-Slogans solche Einschätzungen möglicherweise behindern, untersucht dieses zweiteilige quantitative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013371378
Die folgende Arbeit beschäftigt sich mit archaischen Gesten und wie diese erfolgreich innerhalb des POS-Marketing angewendet werden können. Die Idee der Thematik basiert auf vorangegangenen Forschungen von Fringes, Häusel, Mlodinov, Brickau und Meierhof. Ihre Ausführungen über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565180
This research explores how television viewers' online program engagement (OPE)—engagement in social media conversations about television programs—relates to audience size during ads in those programs. We leverage a multisource dataset of 8417 ad instances, volume and deviation measures of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501316