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larger price increases than mergerrelated exits. Within the merger category, our analysis reveals significant price increases … on all affected routes immediately after the exit events. In the medium and long-run, however, realized merger …
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conventional wisdom is that relative price changes are the primary mechanism by which shocks are transmitted across borders. Yet …
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that operate partially on a joint tram network. Merger gains are then decomposed into individual technical efficiency …
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consumers' choices of beer and wine. Two Discrete Choice Experiments were built for wine and beer and two Latent Class choice …' choices for wine and beer are influenced by framing, design and visibility of warnings. In both countries, the acceptance of … warnings is higher for beer than for wine and in both cases consumers show higher utility for a logo on the front label: on the …
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% wurde das Bier richtig erkannt, was auf Zufalls- bzw. Rateniveau liegt. Später wurde in einem offenen Test nochmals der … could actually recognize KÖLSCH and ALT at all. Again there was no significant difference - only 55 % of the beer was … blind test, were nearly 50:50, the preferences in the separate open test changed to 78:22 in favour of the home beer. These …
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In this paper we analyze the evolution of beer consumption between countries and over time. Historically, there have … been major changes in beer consumption in the world. In recent times, per capita consumption has decreased in traditional … ' beer drinking nations' while it increased strongly in emerging economies. Recently, China has overtaken the US as the …
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We investigate the competitive effects of the merger between Delta Air Lines and Northwest Airlines (2009) in the … domestic U.S. airline industry. Applying fixed effects regression models we find that the transaction led to short term price … increases of about 11 percent on overlapping routes and about 10 percent on routes which experienced a merger-induced switch of …
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Das deutsche Brauereigewerbe ist zwar eine noch überwiegend mittelständisch geprägte Branche mit regionaler Vielfalt, aber in den letzten Jahren findet auch dort ein starker Konzentrationsprozess statt: Etwa 50 Großbrauereien mit über 500 000 Hektoliter Jahresproduktion halten inzwischen...
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Im Jahr 2004 ist die Bierproduktion weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 4,8% angestiegen, in Europa verlief das Wachstum mit 2,5% unterdurchschnittlich, und in Deutschland wurde ein Rückgang um 1,2% beobachtet. Gewachsen ist der Bierausstoß vornehmlich in den osteuropäischen Staaten.
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Nachdem für den Mai 2010 noch gemeldet wurde, dass der Bierabsatz in Deutschland auf den niedrigsten Maiwert seit 1993 gesunken sei, konnte das Brauereigewerbe in den Folgemonaten aufatmen. Die Begeisterung über die Fußball-Weltmeisterschaft in Südafrika und der außergewöhnlich heiße...
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