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Das IfM Bonn untersucht anhand einer repräsentativen Trendstudie für den Zeitraum 2007 bis 2017, wie KMU dem demografischen Wandel begegnen. Demnach sind die KMU aktuell besser als 2007 über den demografischen Wandel informiert. Die Mehrheit der KMU hat ihre Absatzstrategie an die bereits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011886691
Since the 1950s, mineral water has been a ubiquitous mass consumer commodity in Germany. This was due to higher incomes … marketing and influence shopping habits. Today, these surveys are valuable sources for exploring consumers' perceptions and the …
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cooperation between pharmaceutical companies and health care professionals (HCPs) and health care organisations (HCOs). In Germany … may foster more and not less spending; in our simulation game, the financial investment in marketing key HCPs and HCOs …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012611901
the innovating firm invests in marketing, so that consumers become aware of the newly developed product. Firms first … theoretical model are that both the marketing of a product innovation and a firm?s propensity to introduce an innovation decrease … a positive effect on product innovation and marketing effort. These findings are tested empirically using survey data …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297768
marketing methods. We find that the determinants of a firm?s propensity to introduce technological and non …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297939
Die Reformhausbranche ist im Umbruch - bedingt nicht zuletzt durch den gegenwärtigen Boom im Markt für Bio-Produkte und Naturkosmetik. "Bio ist jetzt Mainstream. Das ist unser Problem", fasst so auch E. Perlinger, Vorstand der Neuform Vereinigung Deutscher Reformhäuser, zusammen (zitiert nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299869
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300987
Einstellungen' ist es, erstmalig für Deutschland bzw. den deutschsprachigen Raum diesen Personenkreis zu charakterisieren. Dazu … their Activities and Attitudes' is to for the first time characterise this group of persons for Germany and German … races, or varieties, are kept. Marketing aspects are important and 'use it or lose it' was unanimously recommended. Only a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301086
Die Verknüpfung von Sport- und Medien1 ist nicht neu, aber neu ist die Dominanz des wirtschaftlichen Wettbewerbs gegenüber dem sportlichen Wettbewerb. Vor kurzem haben das Bundeskartellamt und der Bundesgerichtshof dem Deutschen Fußballbund die zentrale Vermarktung der Fernsehrechte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301632
whether there are any differences between students in Finland and Germany in this respect. Based on this analysis of social … media usage behaviour, the article contributes to the current discussion about social media marketing. Not surprisingly, the … enough for marketers to no longer believe in social media marketing? Probably not, because structural changes in the media …
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