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"Dauerhafte Entwicklung ist Entwicklung, die die Bedürfnisse der Gegenwart befriedigt, ohne zu riskieren, dass künftige Generationen ihre eigenen Bedürfnisse nicht befriedigen können." Mit dieser Definition gab die Brundtland-Kommission vor 25 Jahren den Startschuss zur...
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Deutschland von elektrischen Fahrzeugantrieben keine signifikanten CO2-Einsparungen zu erwarten. Langfristig könnte durch ihre …
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Eine integrierte und nachhaltige Mobilitätsentwicklung stellt die Verkehrspolitik auch zukünftig vor zentrale Herausforderungen. Vor dem Hintergrund des Klimawandels und der Verknappung fossiler Energieträger wird es auch in Zukunft notwendig sein, Strategien und Konzepte zu entwickeln, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011554554
Weltweit streben immer mehr Regionen Energieautonomie an. Angesichts der Zukunftsrisiken Klimawandel und Erdölverknappung beabsichtigen sie, ihren Energiebedarf zu 100 % aus eigenen erneuerbaren und daher CO2-neutralen Quellen zu decken. Während viele Regionen bei der Produktion von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309584
This paper discusses intermediate results of an ongoing research project to estimate all external costs from all transport modes in Belgium. It gives estimates of the marginal external costs of air pollution from urban transport. The evaluation of the environmental impacts is based on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011608476
Private motorised vehicles account today for 90% of total surface transport1 CO2 emissions. Car fleets are growing rapidly in many cities in the developing world, where population and income growth will be concentrated in the coming decades. For example, whilst urban agglomerations with more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011379863
This paper discusses the importance of reducing the space consumption of car traffic as opposed to simply reducing individuals' travel time. It highlights the role of app-based mobility services in reducing urban congestion from a spatial perspective and the importance of shifting the focus from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012658368
This paper analyses regulations that support non-motorised mobility in Bogotá and Mexico City. It reviews the promotion of bicycles as a sustainable alternative to cars and the rapid implementation of cycling lanes as a substitute for public transport under the Covid-19 crisis. It also...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278250
Long run developments such as income growth and urban sprawl lead one to expect a continuous decline of thecontribution of non-motorised transport modes to the performance of transport systems. In terms of the totalnumber of trips, non-motorised transport modes have retained high shares,...
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