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Der Beitrag diskutiert Kundenerfahrung als Bezugsrahmen, der die beiden Konstrukte Kundenerlebnis und Kundenvertrautheit umfasst. Kundenerfahrung wird konzeptionalisiert als Kundenerlebnis im Sinne eines Maßstabs für die Qualität der Kundenerfahrung (positiv/negativ). Die Einflussstärke der...
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understand the challenges being faced by the automotive assemblers, as well as parts and components manufacturers, the innovation …
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Forschungsgegenstand des Projekts sind so genannte Kundenerfahrungen. Ziel des Projekts war es aus einer Perspektive des Marketing Verständnis darüber zu erlangen, wie Erfahrungen von Kunden beim Konsum von Produkten oder Dienstleistungen sowie aus der Interaktion mit einem konkreten Anbieter...
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The development of the Philippine automotive parts and components sector is critical to the automotive assembly industry. The availability of competitive parts and components that are locally manufactured can significantly contribute to boost the competitiveness of the assembly sector. Given the...
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Globalisation and the ageing of the work force represent a dual challenge for enterprises. The first exerts pressure on production costs in order to stay competitive, the second raises production costs as the productivity of workers tends to decline after a certain age, particularly for...
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Im Mittelpunkt der gegenwärtigen ökonomischen Entwicklung steht verstärkt Wissen als fundamentale Ressource und Triebkraft wirtschaftlichen Wachstums sowie Lernen als der bedeutendste Prozess. Diese Sichtweise wird durch das theoretische Konstrukt der Learning Economy beschrieben. Die...
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, including data on innovation and trade, we find clear sequencing between imports, exports and innovation. The results suggest … to the relevant technological frontier seem to benefit more from trading activities in tfirms of innovation than the …
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This paper analyses the effects of innovation networks on product and pro-cess innovation and sales growth of high … technology SMEs. Innovation net-works are positively related to both product and process innovation, i.e. know-ledge creation …. One exception is the negative effect of innovation networks with suppliers on product innovation. Older SMEs are more …
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debated topic in the literature. Although controversial, such an argument has informed recent innovation policy across Germany …-based innovation policies are receiving, it is worth answering two main ques-tions. First, are firms with a relatively high level of … social capital likely to be more in-novative? Second, do companies pursuing innovation in partnership innovate more? This …
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