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Store brands account for 41% of the Spanish market share in 2011, and a further increase is expected in next years due to economic crisis, which makes up an increasingly competitive market with great research interest. In this context, our study aims to analyze which variables have a relevant...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011984983
Retail management of store brands (SBs) has focused on achieving positioning in value and creating associations of smart or expert shopping. The result is that value-conscious consumers and market mavens are the main targets of these brands. This study proposes and contrasts empirically a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012118386
Es wird ein Händlermarken-spezifischer Kauftrichteransatz zur Messung der verhaltensorientierten Stärke von Store Brands aus dem Lebensmitteleinzelhandel entwickelt und seine Leistungsfähigkeit am Beispiel des Discounters Aldi Süd und des SB-Warenhauses Real aufgezeigt. Der Ansatz verbindet...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270950
Am Beispiel einer Händlermarke (Store Brand) aus dem Lebensmitteleinzelhandel wird aufgezeigt, wie sich deren Image mit Hilfe einer Multi-Item-Skala messen lässt. Dabei werden insbesondere das theoretische Konstrukt "Store-Brand-Image" und die Konstruktion dieses Messinstruments näher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014517449