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[Introduction ...] The remainder of this study is structured as follows: Section two provides the theoretical background and defines EO, the research objects, and research perspectives. In section three, we report on the procedures of our scientometric analysis. Results are presented in section...
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Es handelt sich um modifizierte Version des Arbeitsberichts 4/2012. Modifiziert wurde insbesondere Kapitel 4. Inhaltsverzeichnis: 1) Zwei Trends und ihre Bedeutung S.1 ; 2) IT-Anbieter als Objekte der Forschung S.2 ; 3) Neue Anwendungskontexte als Objekte der Forschung S.5 ; 4) Strukturelle...
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With this study, we want to take a first step in this direction and try to develop a basic understanding of the capabilities for digital innovations (henceforth: digital innovation capabilities (DIC)) from a digital technology perspective. Such a perspective argues that digital innovations are...
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Im September 2019 kamen Verbraucherforscherinnen und -forscher im Wissenschaftszentrum Bonn zu einem Forum des Netzwerks Verbraucherforschung zusammen. Ziel dieses Forums war es, gemeinsam mit dem Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik (BSI) verschiedenen Aspekten der...
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Christian Pfaffl, Nina Czernich und Oliver Falck, ifo Institut, erstellen eine Bestandsaufnahme zur Entwicklung der Digitalisierung in Deutschland. Ihre Analyse ergibt ein heterogenes Bild. Bei den untersuchten Digitalisierungsbereichen liegt Deutschland häufiger im Mittelfeld oder auf den...
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Zur Entwicklung neuer Produkte und Dienste binden Unternehmen immer häufiger Kundinnen und Kunden in ihre Innovationsprozesse ein. Virtual Reality verspricht für dieses als Co-Creation bezeichnetes Vorgehen viele Vorteile. So können Kundinnen und Kunden z. B. ein virtuelles Produktabbild...
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Conversational agents (CAs) are often unable to provide meaningful responses to user requests, thereby triggering user resistance and impairing the successful diffusion of CAs. Literature mostly focuses on improving CA responses but fails to address user resistance in the event of further...
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Owing to technological advancements in artificial intelligence, voice assistants (VAs) offer speech as a new interaction modality. Compared to text-based interaction, speech is natural and intuitive, which is why companies use VAs in customer service. However, we do not yet know for which kinds...
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