Showing 1 - 10 of 5,662
[Introduction:] The route to customers is becoming increasingly digital, for any business. There is hardly any business that is not focussing on reaching customers online. The Covid-19 pandemic has further accelerated this trend. In many markets, digital platforms have become essential tools for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604134
Eine Vielzahl von Herausforderung stellt die kommerzielle Verbreitung des Internets und die damit verbundene bidirektionale Kommunikation nicht nur zwischen Konsumenten und Unternehmen, sondern ebenso unter Konsumenten, für Unternehmen dar. Die Unternehmen stehen vor der Notwendigkeit, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427199
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014566202
Die Creator Economy boomt: Immer mehr Unternehmen nutzen Content Creators, um ihre Produkte zu bewerben, und immer mehr Menschen möchten selbst Creators werden, also eigene digitale Inhalte erstellen, sie auf digitalen Plattformen einem wachsenden Publikum bereitstellen und monetarisieren. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014363831
Die Autoren untersuchen im vorliegenden Artikel den Einfluss der zunehmenden Nutzung von Social Media auf das Personalmanagement. Dabei liegt der Fokus vor allem auf dem Bereich Employer Branding, weil die Veränderungen des Medienkonsums und Kommunikationsverhalten, die durch die Nutzung von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420382
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420967
Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710227
The diffusion of social media coincided with a worsening of mental health conditions among adolescents and young adults in the United States, giving rise to speculation that social media might be detrimental to mental health. In this paper, we provide the first quasi-experimental estimates of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013197560
This paper provides the first causal evidence that hostile activities online lead to physical violence. Given the recently documented relationship between pollution and social media, I exploit exogenous variation in local air quality as the first step to instrument for online aggression. In an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014290206
The insight that it is the medium that affects a society and not the content which is delivered over that medium, is not new by far, thus "the medium is the message" (McLuhan 1967). In contemporary industrial societies, the share of user-generated information consumed everyday over the internet...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304552