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As of late 2008, the steady decline of U.S. crude oil production over the last decades was reversed by the increased adoption of the hydraulic fracturing ("fracking") technology. Adapting the supply-side model proposed by Kaufmann et al. (2004) to assess OPEC's ability to influence real oil...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011990118
Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden. Um die Alternativen zum Autoverkehr zu stärken, kursiert eine Vielzahl von Vorschlägen, etwa der Ausbau von Fahrradwegen, wenn nötig auch auf Kosten des Autoverkehrs. Dieser Beitrag präsentiert die Ergebnisse einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012053201
Drawing on panel data on daily fuel prices covering over 5,000 filling stations in Germany, this paper documents a change in the stations' price setting behavior following the introduction of a legally mandated online price portal in 2013. Prior to the portal, positive asymmetry is found on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012063182
Based on hypothetical responses originating from a large-scale survey among about 6,000 German households, this study investigates the discrepancy in willingness-to-pay (WTP) estimates for green electricity across single-binary-choice and open-ended valuation formats. Recognizing that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012174681
Der PKW-Verkehr dominiert auch heute noch das Verkehrsaufkommen in Deutschland. Ein häufig diskutierter Vorschlag, um diesen auf den Öffentlichen Personennahverkehr (ÖPNV) zu verlagern, lautet, diesen komplett kostenlos anzubieten. Auf Basis einer Erhebung aus dem Jahr 2018, bei der knapp...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012373287
In 2021, Germany adjusted its vehicle taxation scheme, resulting in a disproportionate increase in the tax burden for vehicles with high carbon emission intensity. This article presents empirical evidence on the impact of Germany's vehicle taxation and its reforms on automobile emissions. To...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013412991
Jüngst wurde die emissionsabhängige Komponente der Kfz-Steuer angepasst und progressiv gestaltet, sodass sich die Steuerbelastung für Fahrzeuge mit hoher Emissionsintensität überproportional erhöht hat. Vor diesem Hintergrund analysiert dieser Beitrag die Effektivität der reformierten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013416924
Der Autoverkehr ist in vielen Städten zu einer hohen Belastung geworden. Um die Alternativen zum Autoverkehr zu stärken, kursiert eine Vielzahl von Vorschlägen, etwa der Ausbau von Fahrradwegen, wenn nötig auch auf Kosten des Autoverkehrs. Dieser Beitrag präsentiert die Ergebnisse einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504001
Der PKW-Verkehr dominiert auch heute noch das Verkehrsaufkommen in Deutschland. Ein häufig diskutierter Vorschlag, um dies zu ändern, lautet, den Öffentlichen Personennahverkehr (ÖPNV) kostenlos anzubieten. Auf Basis einer Erhebung aus dem Jahr 2018, bei der knapp 7000 Haushaltsvorstände...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014504029
To increase competition in the retail market for gasoline, Germany's Federal Cartel Office established the so-called Market Transparency Unit for Fuels (MTU). Drawing on a panel data set covering 6,834 stations in Germany and employing both fixed effect methods and a difference-in-difference...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012156605