Showing 1 - 5 of 5
This paper investigates the impact of product differentiation on firm-specific and industry-wide cost pass-through in grocery retailing. We use attribute distance measures to model product differentiation based on a unique set of retail scanner data for ready-to-eat soup products in the Canadian...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012428761
We investigate how consumer information affects price adjustment in the Austrian retail gasoline market. Our measure of consumer information is obtained from detailed census data on commuting behavior, as commuters can freely sample prices on their commuting route and are thus better informed...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013464602
This paper presents empirical evidence on the interplay important topics of consumer price rigidity and market power in the German food retail industry. In particular, the analysis addresses the causal relationship between market structure - collusion - and pricing behaviour highlighted in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296175
Ziel dieser Arbeit ist eine vergleichende Untersuchung des Innovationsverhaltens im verarbeitenden Gewerbe anhand eines Querschnittsdatensatzes des Mannheimer Innovationspanels. Die Besonderheiten des Ernährungsgewerbes werden durch eine kombinierte Analyse von Innovationsinput- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015079613
In diesem Beitrag werden ökonomische Wirkungen einer staatlichen Förderung der Regionalvermarktung von Lebensmitteln untersucht. Zwei Arten von staatlichen Instrumenten werden dabei unterschieden. Zunächst wird eine zentral-regionale und/oder eine regionale Gemeinschaftswerbung für ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015079624