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This paper discusses the global financial crisis of 2008/9 in thirteen countries, the ten new EU members that previously were communist and the three countries of Western former Soviet Union. Their problems were excessive current account deficits and private foreign debt, currency mismatches,...
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This paper reviews the strategies announced by the ten countries joining the European Union in May 2004 with regard to their intentions for participation in ERM II and the adoption of the euro. The paper examines the economic rationale of the monetary integration strategies declared by most...
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On 29th - 30th March 2007, SUERF and the Central Bank of Cyprus jointly organized a Seminar: Corporate Governance in … paper based on a keynote address, Spyros G. Stavrinakis, Central Bank of Cyprus gives an overview of the legal framework for … corporate governance in financial institutions in Cyprus. According to a Central BankDirective issued in 2006, implementation of …
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eigener Währung müssen sie ihre Wechselkurspolitik als Angelegenheit von gemeinschaftlichem Interesse betrachten, und sie …
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Der vorliegende Diskussionsbeitrag entstand im Rahmen eines Forschungsprojektes über die monetäre Integration von fünf mittel- und osteuropäischen EU-Beitrittskandidaten (Estland, Polen, Slowenien, Tschechische Republik und Ungarn). Während die vorangegangenen Kapitel des Projekts die Vor-...
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Es ist derzeit noch offen, wann die größeren mittel- und osteuropäischen Mitgliedsländer der Europäischen Union vollständig der Europäischen Währungsunion beitreten werden. Um die Beitrittsfähigkeit zu bestimmen, sollten in Ergänzung zu den gebräuchlichen nominalen Konvergenzkriterien...
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Die meisten mittel- und osteuropäischen Beitrittsländer bekundeten ursprünglich, sie wollten sobald wie möglich nach dem EU-Beitritt auch der monetären Union beitreten. Der Eifer hat inzwischen nachgelassen. In diesem Beitrag wird argumentiert, dass es gute Gründe für diese gemischten...
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This paper studies the incentives to join or enlarge a monetary union under alternative assumptions about the extent of market reform within the union and in candidate countries. Lack of labour mobility, wage/price flexibility or fiscal reform brings costs for both new entrants and in the...
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