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Nach dem schwachen Jahresausklang 2012 wird das reale Bruttoinlandsprodukt in Deutschland in diesem Jahr um 0,7 Prozent wachsen. Die wirtschaftliche Entwicklung gewinnt jedoch im Verlauf des Jahres 2013 zunehmend an Kraft, so dass die deutsche Wirtschaft im kommenden Jahr um 1,6 Prozent wachsen...
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Bei den Parlamentswahlen im März erreichten Irans Konservative insgesamt zwar die Mehrheit, doch nur ein gutes Drittel der Abgeordneten des neuen Parlaments dürfte voll hinter Präsident Ahmadinejad stehen. Wegen seiner Wirtschafts- und Personalpolitik sind viele seiner Anhänger aus dem Lager...
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How does intranational factor mobility shape the welfare effects of a trade shock? I provide evidence that during WWI, a demand shock emanated from belligerent countries and affected neutral Spain. Within Spain, labor predominantly reallocated locally, while the most affected provinces...
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The movement of goods from origin to destination takes place over multiple modes of transportation. Correspondingly, intermodal terminals play an important role in facilitating transportation over the multimodal network. This paper studies multimodal transport networks and their impact on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014278187
Linder (1961) conjectured that taste differences could impede trade flows. We extend Krugman (1980) to allow for producers that face taste heterogeneity with volatile demand. Consumers are characterized by different taste over product attributes and idiosyncratic risk. Firms face a portfolio...
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