Showing 1 - 10 of 381
Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel ist spätestens seit der Ein-führung des Absatzfondsgesetzes … der Centralen Marketing-Gesellschaft der Deutschen Agrarwirtschaft (CMA) ist das Gemeinschaftsmarketing jedoch vor allem … historischen Abriss zum Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel und dem derzeitigen Organisationsaufbau ein Blick …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375024
Organic food markets in developed countries have been rapidly expanding in recent years. Though expected health … benefits are a major motive for buying organic food (OF), the health effects of consuming OF are uncertain. This study uses …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435679
findings on functional food consumption in Hungary. As a marketing manager or academic, you shall find valuable pieces of … of the growth of the functional food market, the consumption patterns of functional foods, up-to-date product trends, the … relevant marketing approaches, and the main consumer segments have been identified. This paper contains empirical research …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279479
Verstärkung des Konkurrenzdruckes einher. Bio- Lebensmittel und Naturkosmetik sind mittlerweile auch im konventionellen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299869
Der vorliegende Beitrag widmet sich den Stereotypen im Technikmarketing. Hierzu werden, aufbauend auf den Grundlagen der Stereotype und des Technikmarketing, die häufigsten weiblichen und männlichen Geschlechtsstereotype im Technikmarketing vorgestellt und deren Verwendung anhand von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308160
Wesentliches Kennzeichen des staatlich geförderten regionalen Marketings in Deutschland ist die Herausstellung der Herkunft im Zusammenhang mit Qualität. Staatliche Absatzförderung vollzieht sich jedoch nicht nur im Kontext deutscher Bundesländer bzw. der Bundesrepublik, sondern insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375009
Nach der ersten in Bezug auf Alter, Geschlecht, Bildung und regionale Verteilung repräsentativen On-line-Befragung der Bevölkerung in Deutschland zu ihrem Einkaufs-, Ernährungs- und Kochverhalten sowie zur Krisenfestigkeit des Ernährungssystems während des Lockdowns im April 2020 (Busch et...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290040
This paper studies the effect of monetary policy on inflation along the income distribution in several euro area countries. It shows that monetary policy has differential effects and identifies two channels which point in opposite directions. On the one hand, different consumption shares imply...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014543661
This paper studies the nature, evolution, and sources of inflation heterogeneity across households in France and Germany. Inflation differences are large and persistent. The two main sources of inflation heterogeneity are spatial differences in the prices paid for the same product and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014543685
We analyze the performance of various communication protocols in a generalization of the Crawford-Sobel (1982) model of cheap talk that allows for multiple receivers. We find that whenever the sender can communicate informatively with both receivers by sending private messages, she can...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291984