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Are public relations a socially irresponsible profession? Although the image of public relations professionals can still be negative, in theory, they should help their organizations be socially responsible. This paper aims to explore the work of public relations experts concerning corporate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012288782
Dieser Beitrag analysiert die Einbettung des Unternehmens über Corporate Social Responsibility (CSR) in das Wirtschaftssystem. CSR wird dabei als freiwilliges Engagement der Unternehmen verstanden, das dazu beiträgt, etwaige Lücken zwischen gesellschaftlichen Vorstellungen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307880
This paper empirically investigates how Chinese executives and managers perceive and interpret corporate social responsibility (CSR), to what extent firms' productive characteristics influence managers' attitudes towards their CSR rating, and whether their values in favour of CSR are positively...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010268597
Most empirical studies on Corporate Social Responsibility (CSR) use cross-sectional data or case studies, making causality hard to establish. We overcome this limitation by using panel data on Chinese firms. We find no effect of last year's profits on CSR ratings, although their negative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011787003
Certain types of corporate social responsibility (CSR) activities can generate an ‘insurance-like’ benefit for firms (Godfrey, 2005). Thus far, this risk management hypothesis has been verified for the effects of firm-specific negative events. We argue that this insurance-like benefit of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010326481
International stehen Forderungen im Raum, die betriebswirtschaftliche Ausbildung so auszurichten, dass sie der gesellschaftlichen Verantwortung von Unternehmen einen systematischen Stellenwert beimisst. Der hierfür erforderliche Dialog zwischen BWL und Unternehmensethik kommt jedoch derzeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733746
Dieser Beitrag stellt mit Hilfe der Ordonomik einen systematischen Zusammenhang zwischen zwei unterschiedlichen Literaturen her, deren Fragestellungen zunächst inkommensurabel erscheinen: zwischen der akteurszentrierten Social Entrepreneurship- Literatur und der auf Institutionen ausgerichteten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733760
Dieser Beitrag bestimmt den systematischen Ort der Zivilgesellschaft aus der Perspektive einer ökonomischen Theorie der Moral: Zivilgesellschaftliche Organisationen können als „Corporate Citizens“ durch genuine Eigenbeiträge an einer gesellschaftlichen Zusammenarbeit zum wechselseitigen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733766
Der Artikel entwickelt in Auseinandersetzung mit Alfred Krupps Wohlfahrtsprogramm aus dem 19. Jahrhundert einen ordonomischen Beitrag zum strategischen Risikomanagement. Die These lautet, dass Unternehmen ‚Moral als Produktionsfaktor‘ einsetzen können, wenn es ihnen gelingt, mit Hilfe...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733769
Through an analysis of Alfred Krupp's 19th-century social welfare program, this paper employs an ordonomic perspective on how morality can be employed as a factor of production. The paper's main argument is that corporate social responsibility (CSR) can be conceptualized as a corporate strategy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733780