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The term 'global brand' has become widely used by the media and by consumers. Business week publishes annually its … brand equity? And if there were brand image differences between countries, which factors causes them? The authors conducted … school) in Germany (n=426) and Mexico (n=296). The goal was to identify if brand awareness rates differ between Germans and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010368391
Consumers' attitudes are determined by many factors, one of which is a product brand. The objective of the paper is to … research showed that it is just the name of the brand that can affect consumers' attitudes. It is a derivative of associations … the most important and the cognitive component - the least important. The findings show that gender and brand of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015207114
Nicht erst zu Pandemiezeiten wurden Bücherregale als Hintergründe genutzt - das Buch als Symbol eines bestimmten, meist gehobenen und intellektuell aufgeladenen, Lebensstils erfreut bereits seit langer Zeit Beliebtheit. Doch nicht nur als prestigeträchtiger Wissensvermittler auf Bildschirmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014456423
Am Beispiel einer Händlermarke (Store Brand) aus dem Lebensmitteleinzelhandel wird aufgezeigt, wie sich deren Image mit … Hilfe einer Multi-Item-Skala messen lässt. Dabei werden insbesondere das theoretische Konstrukt "Store-Brand-Image" und die …Using the example of a store brand from the food retail sector, it is shown how its image can be measured using a multi …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014517449
Im Mittelpunkt der vorliegenden Diplomarbeit steht die Frage, inwiefern Virtual Communities die Anforderungen an den Markenaufbau im Internet erfüllen können. Virtual Communities erfreuen sich z.T. großer Beliebtheit, weil sie verschiedenen menschlichen Bedürfnissen – etwa dem nach...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291752
Das Ziel des Forschungsprojekts war es, die Determinanten und Konsequenzen der Markeneinstellung von Mitarbeitenden zu untersuchen. Dabei wurde sich als spezifische Form der Markeneinstellung auf die Konzeptualisierung und Operationalisierung der Markenliebe von Mitarbeitenden konzentriert. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011428808
hypermarket Real. The approach connects the brand strength concept from Keller with a linearmodelled purchasing behavior process …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270950
This work develops an evaluation framework to Arts-Based Brand Research (ABBR) to make methods comparable. Further the … evaluation framework is used to compare four arts-based methods. It turned out that previous studies try to capture the brand … of standardized survey, because the emotions and attributes to the brand, which manifest themselves through images …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011541561
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558758
Einflusses der Website-Qualität auf das Markenimage öffentlich-rechtlicher Sender. Zur Klärung dieses Zusammenhangs werden die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011872550