Showing 1 - 10 of 2,952
This paper examines the impact of online education on inclusivity and accessibility, focusing on undergraduate education. It explores how digital platforms address diverse learning needs and promote educational equity, particularly for students with disabilities. While online education offers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015057388
, Integration und Anwendung von E-Learning an der Hochschule Pforzheim, wo seit drei Semestern ein Projektteam die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010368397
Die derzeitigen wirtschaftlichen Schwierigkeiten für zahlreiche Unternehmen dürften den strukturellen Trend zur Digitalisierung weiter verstärken. Unternehmen werden gerade in der Krise über ihre Nutzung der technischen Möglichkeiten entscheiden, auch wenn noch nicht absehbar ist, inwieweit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012263149
The COVID-19 pandemic has dealt a monumental blow to the education of English school children. Over the past 18 months, English school pupils experienced two long periods of nationwide school closures. The first round of universal school closures lasted 10 weeks (from 23 March to 1 June 2020);...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013367670
Over the last decade, many countries have experienced dramatic increases in university enrolment, which, when not matched by compensating increases in other inputs, have resulted in larger class sizes. Using administrative records from a leading UK university, we present evidence on the effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269466
We econometrically evaluate the performance effects of a six month e-learning programme in a large retail chain with monthly data on sales revenue, for four years using panel regressions. Participants in early cohorts show positive performance effects during training periods that depreciate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010282276
To identify the determinants of cross-country disparities in personal computer and Internet penetration, we examine a panel of 161 countries over the 1999-2001 period. Our candidate variables include economic variables (income per capita, years of schooling, illiteracy, trade openness),...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010369227
Der Anteil der Personen in Deutschland, die das Internet nutzen, nimmt stetig zu, vor allem durch eine häufigere Internetnutzung bei den Älteren. Immerhin jede/r Siebte ab 14 Jahren ist jedoch "offline", darunter vor allem ältere Personen, und damit einhergehend Personen mit geringer formaler...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012585999
Die Digitalisierung innerhalb der Wohnung nimmt fortwährend zu, vor allem auch durch vernetzte "Dinge" des "Internet of Things". Für die kommenden Jahre wird von einer noch stärkeren Verbreitung vernetzter Haushaltsgeräte, Unterhaltungstechnik und Alltagshelfer in Haushalten ausgegangen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012586001
Because a significant portion of U.S. students lacks critical mathematic skills, schools across the country are investing heavily in computerized curriculums as a way to enhance education output, even though there is surprisingly little evidence that they actually improve student achievement. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292103