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Mit steigendem Wohlstand gewinnt das Gesundheitswesen an Bedeutung. Gesundheit, Schönheit und Wohlbefinden stellen in unserer Gesellschaft ein hohes Gut dar, welches von Menschen wertgeschätzt wird. Dazu zählen auch gesunde und schöne Zähne als Ausdruck individueller Attraktivität. Die...
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Während sich Unternehmen die Möglichkeiten der vernetzten Informations- und Kommunikationstechnologie für die gemeinsame Entwicklung neuer Produkte zunutze machen, stellen sich gleichzeitig Fragen nach dem Schutz von vertraulichen Informationen und Wissen. Um ihre ungewollte Verbreitung zu...
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Recent Internet technologies and web-based applications, such as social software, are being increasingly applied in firms. Social software can be employed for knowledge management and for external communication enabling access to internal and external knowledge. Knowledge in turn constitutes one...
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This paper investigates the geography and the effect of people in creative oc-cupation in Germany. The population share of the Creative Class as well as of bohemians and artists is relatively high in larger cities, but smaller places and rural regions may also have a considerable proportion of...
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We analyze the regional distribution and the effect of people in creative occupations based on data for more than 450 regions in eight European countries. The geographic distribution of the creative class is highly uneven. The creative class is not attracted to highly urbanized regions per se,...
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Creativity is changing the way cities approach economic development and formulate policy. Creative metropolises base … metropolises. Using data from the US Census Bureau and research on creativity measures, this case study concludes that Baltimore …
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Creativity is changing the way cities approach economic development and formulate po-licy. Creative metropolises base … metropolises. Using data from the US Census Bureau and research on creativity measures, this case study concludes that Baltimore …
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Die wirtschaftliche Entwicklung von Kleinstädten wurde in der wirtschaftsgeographischen Forschung bisher unzureichend beleuchtet. Ein Grund dafür ist, dass Studien sich vor allem auf Großstädte fokussiert haben und kleinere Städte erst in den vergangenen Jahren mehr Aufmerksamkeit...
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Laut OECD ist Kreativität eine der gefragtesten Soft Skills auf dem zukünftigen Arbeitsmarkt, was eine besondere Förderung in der Aus- und Weiterbildung notwendig macht. Problematisch ist, dass die zunehmende digitale Gestaltung von Lern- und Bildungsangeboten die Entwicklung von Kreativität...
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development has given rise to new urban growth theories based on creativity. Explanations focus on spatial-structural dimensions … creative work and life. The aim of this paper is to present a cultural sociological view on creativity in the city. It is not … just the urban context that breeds creativity, but culturally (re)produced perceptions of particular places that creative …
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