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Since the Sarbanes-Oxley Act was passed in 2002, it has become commonplace in the advertising industry to use creativity-award-show prizes instead of gross income figures to attract new customers. Therefore, achieving a top creativity ranking and winning creativity awards have become high...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010421370
The attempts by Schulze, Warning, and Wiermann (2008) and Ritzberger (2008) to develop a joint ranking list of journals for economics and business research are critically evaluated. Their lists suggest that the quality of top business journals is substantially lower than that of many economics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298138
Vor zehn Jahren untersuchten Albers/Peters (1997) die Einflüsse des eCommerce auf die Wertschöpfungskette im Handel. Seit dieser Zeit ist die Entwicklung weiter vorangeschritten. Neben der erwarteten Entbündelung von Handelsaktivitäten wurde seitdem vor allem die Unterstützung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298770
Companies employ international diffusion models to assess the local market potential and local diffusion speed to support their decision making on market entry. After their entry into a country, they use the model forecasts for their performance controlling. To this end, empirical applications...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298771
Predicting online customer repeat purchase behavior by accounting for the marketing-mix plays an important role in a variety of empirical studies regarding individual customer relationship management. A number of sophisticated models have been developed for different forecasting purposes based...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010306870
The alignment of sales territories represents a major problem in salesforce management with considerable impact on profit. The common approach to this alignment is the balancing approach, which establishes territories balanced as well as possible with respect to one or more attributes such as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011582999
In der Literatur hat man das im Marketing bedeutende Problem der Verteilung einer knappen Ressource, von der eine Umsatzwirkung ausgeht, auf Produkte oder Marktsegmente dadurch zu lösen versucht, daß man die Parameter vorher spezifizierter Umsatzreaktionsfunktionen statistisch schätzt und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011583004
In den USA wird ein stark ansteigender Teil der Handelsumsätze im Wege des Electronic Shopping von Konsumenten über das World Wide Web abgewickelt. Folgt die Entwicklung in Deutschland diesem Trend, so sind nachhaltige Strukturveränderungen für Handelsunternehmen zu erwarten. Aufgrund der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011583011
Wir greifen die in der Literatur seit längerer Zeit nicht mehr betrachtete Frage der Verkaufsgebietseinteilung auf und zeigen, daß die bisherigen Vorgehensweisen zur Einteilung von Verkaufsgebieten ökonomisch wenig fundiert sind, da sie nicht notwendigerweise zu Verkaufsgebieten führen, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011594605
The traditional techniques of calculating quantity and price variances for analyzing deviations of realized profit contribution (actual) from the planned profit contribution only offer the benefit of identifying areas where problems may exist, rather than diagnosing the causes of these problems....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011594607