Showing 1 - 10 of 606
We exploit an exogenous increase in General Educational Development (GED) testing requirements to determine whether raising the difficulty of the test causes students to finish high school rather than drop out and GED certify. We find that a six point decrease in GED pass rates induces a 1.3...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274251
Schule, der des Dualen Systems und der der Hochschule …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014493077
Zum Schutz vor Corona musste das Lernen und Lehren an Hochschulen, Schulen sowie anderen Aus- und Weiterbildungseinrichtungen zeitweise nahezu vollständig ins Digitale überführt werden. Doch auch schon vor Corona hat kaum noch jemand ausschließlich analog, also ohne digitale Unterstützung,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501645
This volume was prepared by Benedikt Siegler while working at the Center for the Economics of Education of the Ifo Institute. It was completed in June 2014 and accepted as a doctoral thesis by the Department of Economics at the University of Munich (LMU) in November 2014. The thesis includes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011698347
This paper sketches a comparative-institutional approach that seeks to enhance our understanding of internationalization and the resultant national dynamics of institutional change in vocational and higher education systems. Focusing on change at the nexus of general and vocational skill...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305139
Vor mehr als 30 Jahren wurde in den meisten Industrieländern der Bildungsnotstand ausgerufen. Neueste Erhebungen der OECD und von EUROSTAT zeigen, dass seither das Ausbildungsniveau der Bevölkerung in allen OECD-Ländern deutlich angestiegen ist. Von der Ausweitung der Hochschulausbildung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691828
Vor dem Hintergrund europäischer Initiativen, einen gemeinsamen Bildungsraum zu schaffen, der sowohl Berufsbildung als … Differenz folgend, wird gefragt, ob es trotz der stark unterschiedlichen Institutionalisierung der Hochschul- und Berufsbildung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308420
Because a significant portion of U.S. students lacks critical mathematic skills, schools across the country are investing heavily in computerized curriculums as a way to enhance education output, even though there is surprisingly little evidence that they actually improve student achievement. In...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292103
240 Schulleiter wurden nach ihren Erwartungen und Ansprüchen gegenüber ihren Lehrpersonen befragt. Eine Clusteranalyse ergab zwei Gruppen von Schulleitern: An Schuladministration und Schulordnung orientierte (Gruppe I) und eher pädagogisch geleitete Schulleiter (Gruppe II). Die Schulleiter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292616
The paper examines the effects of school pupil-teacher ratios and type of school on educational attainment and wages using the British National Child Development survey (NCDS). The NCDS is a panel survey which has followed a cohort of individuals born in March 1958, and has a rich set of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010293057