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We investigate the effect of market structure on market performance in the market for consumer electronics. This research is novel, because we exploit product life cycle information to build an instrumental variable for the number of firms in a market, a variable which hitherto had to be treated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307832
Halbleiterindustrie. Zusätzlich berücksichtigen wir explizit die Dynamik über den Produktlebenszyklus. Unsere Ergebnisse zeigen, daß diese … zeigen, daß (ii) Lerneffekte, Skalenerträge und Spillovereffekte über den Produktlebenszyklus variieren. Lerneffekte sind am … Ende des Produktlebenszyklus größer, wenn neue Produkttechnologien entwickelt werden. Skalenerträge sind zunehmend und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330111
We examine turbulence over the product life cycle using the lowest possible level of industry aggregation, allowing for the use of panel data to study the evolution of single product markets. We find that replacement of exiting firms by subsequent entry plays a primary role in generating...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263805
We analyze the strategic behavior of firms when demand is determined by a rule of thumb behavior of consumers. We assume consumer dynamics where individual consumers follow simple behavioral decision rules governed by imitation and habit as suggested in consumer research. On this basis, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270001
An evolutionary model of the product life cycle is applied to derive the experience curve and the market size of (expensive) durable goods. The experience (learning) curve suggests that the real costs per unit decrease with an increasing cumulative output (Henderson's law). Based on the idea...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309316
We investigate the effect of market structure on market performance in the market for consumer electronics. This research is novel, because we exploit product life cycle information to build an instrumental variable for the number of firms in a market, a variable which hitherto had to be treated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310987
This paper explores a single-item capacitated lot sizing problem with minimum order quantity, which plays the role of minor set-up cost. We work out the necessary and suffcient solvability conditions and apply the general dynamic programming technique to develop an O(T³) exact algorithm that is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302566
Flexibilität wird im globalen Wettbewerb immer wichtiger. Viele Kunden erwarten kurze Lieferzeiten bei hoher Termintreue und die Fähigkeit, Produkte kurzfristig an ihre individuellen Wünsche anpassen zu können. In Industrieunternehmen wird daher neben entsprechenden organisatorischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299541
* Die energieintensive Industrie kann zum Ausgleich volatiler Stromeinspeisungen und somit zum Gelingen der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140465
Der Beitrag behandelt die erst kürzlich in der Zeitschrift Die Betriebswirtschaft durch Haller (2004) aufgeworfene Frage, ob und inwiefern ein funktionierendes Qualitätsmanagement Einfluss auf die Wirtschaftlichkeit von deutschen Unternehmen nimmt. Konkret wird im Rahmen einer empirischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307939