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Social software applications such as wikis, blogs or social networks are being increasingly applied in firms. These applications can be used for external communication as well as knowledge management enabling firms to access internal and external knowledge. Firms can optimize customer...
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Recent Internet technologies and web-based applications, such as social software, are being increasingly applied in firms. Social software can be employed for knowledge management and for external communication enabling access to internal and external knowledge. Knowledge in turn constitutes one...
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Wikipedia, Facebook und Flickr sind nur einige Beispiele erfolgreicher öffentlicher Social Software-Anwendungen. Es stellt sich zunehmend die Frage, welchen Stellenwert die Nutzung von Social Software für Unternehmen hat. Der vorliegende Forschungsbericht stellt die Ergebnisse einer Studie zum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308872
When contributing content on large online platforms, producers of user-generated content have to decide where to contribute. On a complex and dynamic platform like Wikipedia, this decision is expected to depend on the way the content is organized. We analyse whether the hyperlinks on Wikipedia...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310990
In der Vergangenheit wurden viele (interaktive) Lehrmaterialien auf proprietären Plattformen entwickelt. Mit den Web 2.0 Technologien bieten sich neue interaktive und technische Möglichkeiten der Darstellung dieser Lehrinhalte auf einer standardisierten Plattform an. Existierende und neue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270721
Bloggers devote significant time not only producing content for others to read, watch or listen to, but also paying attention to and engaging in interactions with other bloggers. We hope to throw light not only on the factors that gain bloggers significant readership and lively interactions with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010267090
Web 2.0, also referred to as social media, is the use of the World Wide Web to increase creativity, information sharing, and collaboration among users. Social media is driving the rethinking of many of the principles of economics. The use of social media within supply chains is lagging behind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011724804
Social enterprise software is a highly promising software application for firms, though it is still in an infancy state. It offers rapid real-time information transfer based on business collaboration tools or instant messaging. The software collects and processes customer data from surveys,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307831
Gegenstand dieser Arbeit ist die Konstruktion eines Ordnungsrahmens für den systemischen Umgang mit Wissen im Enterprise 2.0. Dieser Ordnungsrahmen zeigt Einsatzpotentiale und Handlungsfelder des Enterprise 2.0-Konzepts für Wissensmanagement systematisch auf und vermittelt ein Verständnis...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010291751
Im Wintertrimester 2009 wurden an der Helmut-Schmidt- Universität/Universität der Bundeswehr Hamburg (HSU) erstmals akademische Vorlesungen aufgezeichnet und den Studierenden als Podcast angeboten. An einer anschließenden Befragung zum Nutzungsverhalten und einer Bewertung des Podcastangebots...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292396