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Transportation infrastructure is an exciting topic for public policy, private sector and the connection between them. This study deals with the impact of railways as hard type of transportation infrastructure on economic growth and population density. The purpose of this study is to search for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958083
This work analyzes the use of the train by the Galician companies when they do business transactions with northern Portuguese operators. The residual usage of this infrastructure (0.01 of all the transactions) is proved opposite the masive use of the truck; factors that explain the choice and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958329
Die hohe Mobilität der Bevölkerung trägt zur Teilhabe am Arbeitsmarkt und am gesellschaftlichen Leben bei. Dabei ist der Mobilitätsbedarf stark von der Lebenssituation abhängig; so haben Studenten und Erwerbstätige die höchste Verkehrsnachfrage. Anders als in früheren Jahrzehnten wächst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079415
Nachdem die Fahrleistungen von in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeugen nach der Jahrtausendwende zunächst kaum noch zunahmen, stiegen sie im Zuge der wirtschaftlichen Belebung nach 2009 sowohl bei Nutzfahrzeugen als auch bei Personenkraftwagen deutlich. Insgesamt lagen die Fahrleistungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079490
Eine quantitativ und qualitativ leistungsfähige Verkehrsinfrastruktur ist für die deutsche Volkswirtschaft mit ihrem hohen Grad an Arbeitsteilung, ihren vielfältigen Austauschbeziehungen und ihrer zentraleuropäischen Lage eine grundlegende Voraussetzung für wirtschaftlichen Erfolg und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148266
Estimating the specific effects of a complete reform of the public transit system of a large city is a difficult task due to the confounding effects that will usually mask the impact of interest. In this study we estimate the impact of the complete reform of the public transport system in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160823
The aim of this paper is to complement the existing literature on horizontal mergers, by setting a Cournot mixed oligopoly model. Specifically, the merger paradox is qualified by proving that a merger could be profitable for the merging firms even if it does not include most market firms....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009959077
This paper analyzes wage negotiation between firms and unions when crossparticipation exists at ownership level. We consider two shareholders and two firms: one firm is jointly owned by the two shareholders and the other is owned by a single shareholder. Labor is unionized and the firms produce...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009959109
This paper is about a model of Bertrand competition in a homogeneous-good market with free entry of identical firms and variable returns to scale. If the optimum number of active firms in the market is two or more, and the number of active firms is equal to that optimum number, then Bertrand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009959114
Preisgarantien im Einzelhandel scheinen auf den ersten Blick Ergebnis eines intensiven Wettbewerbs zu sein. Theoretische Analysen und empirische Studien zeigen jedoch, dass dies in der Regel nicht der Fall ist. Preisgarantien und hier vor allem Garantien, bei denen mehr als die Differenz zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079385