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Eine quantitativ und qualitativ leistungsfähige Verkehrsinfrastruktur ist für die deutsche Volkswirtschaft mit ihrem hohen Grad an Arbeitsteilung, ihren vielfältigen Austauschbeziehungen und ihrer zentraleuropäischen Lage eine grundlegende Voraussetzung für wirtschaftlichen Erfolg und...
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Estimating the specific effects of a complete reform of the public transit system of a large city is a difficult task due to the confounding effects that will usually mask the impact of interest. In this study we estimate the impact of the complete reform of the public transport system in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160823
Die hohe Mobilität der Bevölkerung trägt zur Teilhabe am Arbeitsmarkt und am gesellschaftlichen Leben bei. Dabei ist der Mobilitätsbedarf stark von der Lebenssituation abhängig; so haben Studenten und Erwerbstätige die höchste Verkehrsnachfrage. Anders als in früheren Jahrzehnten wächst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079415
European governments are increasingly committed to road safety, due to the impact of road accidents in terms of economic loss and as a public health threat. In addition to regulation, providing better road infrastructure is an essential strategy to promote road safety. This paper investigates...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010078110
Cruise industry has increased in popularity all around the world, serving a heterogeneous clientele with well-differentiated expectations and preferences mainly in Asian, European and North American Markets. Greece as one of the most attractive tourism destinations is ranked highly among the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148287
In the current economical and financial crisis, the economic evaluation of transport infrastructure investment projects is of most importance. Given the need of most governments to reduce spending and control the deficit, having tools that facilitate decision-making seems to be a key objective....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010049033
Bezieht man das Aufkommen der Unternehmensteuern auf die Gewinngrößen der volkswirtschaftlichen Gesamtrechnungen, so zeigt sich für den Zeitraum von 2001 bis 2008 eine durchschnittliche Steuerbelastung der Unternehmen von 21 Prozent. Dieser effektive Steuersatz ist erheblich niedriger als die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148256
In this paper we apply the meta-regression technique to survey the empirical literature on the economic incidence of labour taxes and social security contributions. In particular, we focus on the effects of taxation on wages to test the conventional view that employees bear the burden due to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160829
Die gesamtwirtschaftliche Steuerquote bezogen auf das Bruttoinlandsprodukt dürfte im Jahr 2013 bei 23,6 Prozent liegen; einschließlich der Sozialversicherungsbeiträge wird die gesamte Abgabenquote auf 39,3 Prozent geschätzt. Das ist höher als in den letzten zehn Jahren, liegt aber unter den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160868
This paper makes a quantitative assessment of possible reforms to the Chilean tax system. The simulations are based on a recursive dynamic computable general equilibrium model that is calibrated with the input-output matrix 2003. For each scenario is considered a cut effective rate of value...
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