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Transportation infrastructure is an exciting topic for public policy, private sector and the connection between them. This study deals with the impact of railways as hard type of transportation infrastructure on economic growth and population density. The purpose of this study is to search for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958083
This work analyzes the use of the train by the Galician companies when they do business transactions with northern Portuguese operators. The residual usage of this infrastructure (0.01 of all the transactions) is proved opposite the masive use of the truck; factors that explain the choice and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958329
Die hohe Mobilität der Bevölkerung trägt zur Teilhabe am Arbeitsmarkt und am gesellschaftlichen Leben bei. Dabei ist der Mobilitätsbedarf stark von der Lebenssituation abhängig; so haben Studenten und Erwerbstätige die höchste Verkehrsnachfrage. Anders als in früheren Jahrzehnten wächst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079415
Nachdem die Fahrleistungen von in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeugen nach der Jahrtausendwende zunächst kaum noch zunahmen, stiegen sie im Zuge der wirtschaftlichen Belebung nach 2009 sowohl bei Nutzfahrzeugen als auch bei Personenkraftwagen deutlich. Insgesamt lagen die Fahrleistungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079490
Eine quantitativ und qualitativ leistungsfähige Verkehrsinfrastruktur ist für die deutsche Volkswirtschaft mit ihrem hohen Grad an Arbeitsteilung, ihren vielfältigen Austauschbeziehungen und ihrer zentraleuropäischen Lage eine grundlegende Voraussetzung für wirtschaftlichen Erfolg und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148266
Estimating the specific effects of a complete reform of the public transit system of a large city is a difficult task due to the confounding effects that will usually mask the impact of interest. In this study we estimate the impact of the complete reform of the public transport system in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160823
This paper replicates two spatial monopoly models by Takayama and Judge. The first one is a simple spatial monopoly … our model is far from being either of the spatial monopoly models. The Appalachian steamcoal market, characterized by … numerous coal mines as well as utility companies, simply cannot be modeled by the spatial monopoly models. -- spatial model …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010097650
Cartelists operate in an uncertain environment, facing market demand uncertainty and the possibility of being detected by the antitrust agency. We develop a dynamic model in which an incumbent cartel decides whether or not to voluntarily dissolve the cartel based on the observed profit and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010097667