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. This study deals with the impact of railways as hard type of transportation infrastructure on economic growth and …. -- hard types of infrastructure ; public policy ; transportation systems ; railways ; causality …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958083
This work analyzes the use of the train by the Galician companies when they do business transactions with northern Portuguese operators. The residual usage of this infrastructure (0.01 of all the transactions) is proved opposite the masive use of the truck; factors that explain the choice and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958329
Die hohe Mobilität der Bevölkerung trägt zur Teilhabe am Arbeitsmarkt und am gesellschaftlichen Leben bei. Dabei ist der Mobilitätsbedarf stark von der Lebenssituation abhängig; so haben Studenten und Erwerbstätige die höchste Verkehrsnachfrage. Anders als in früheren Jahrzehnten wächst...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079415
Nachdem die Fahrleistungen von in Deutschland zugelassenen Kraftfahrzeugen nach der Jahrtausendwende zunächst kaum noch zunahmen, stiegen sie im Zuge der wirtschaftlichen Belebung nach 2009 sowohl bei Nutzfahrzeugen als auch bei Personenkraftwagen deutlich. Insgesamt lagen die Fahrleistungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079490
Eine quantitativ und qualitativ leistungsfähige Verkehrsinfrastruktur ist für die deutsche Volkswirtschaft mit ihrem hohen Grad an Arbeitsteilung, ihren vielfältigen Austauschbeziehungen und ihrer zentraleuropäischen Lage eine grundlegende Voraussetzung für wirtschaftlichen Erfolg und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148266
Estimating the specific effects of a complete reform of the public transit system of a large city is a difficult task due to the confounding effects that will usually mask the impact of interest. In this study we estimate the impact of the complete reform of the public transport system in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010160823
' consumer spending on electricity from around 2.3 percent on average in 2011 or almost 2.4 percent in 2012 to almost 2.5 percent … regressive distribution effects of rising electricity prices in general and the increasing EEG surcharge in particular on the … especially adversely affected by the current price increases. To compensate for the social hardship of rising electricity prices …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079465
In an electricity industry increasingly characterized by renewable energy sources, there is much controversy …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079492
We study the cost-effectiveness of a transferable emissions permit system (TEPS) vis a vis a system of emissions standards. Our analysis includes along with abatement costs, the costs of enforcing the system to induce compliance. Further, the analysis considers complete and incomplete...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009959104
In den kommenden zwei Jahrzehnten wird die CO2-Abscheidung auf dem deutschen Stromsektor keine Rolle spielen. Dies zeichnet sich spätestens seit der öffentlichen Bekanntgabe von Bundesumweltminister Norbert Röttgen vom 29. Oktober 2011 und der Absage des CCTS-Demonstrationsprojekts am...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079351