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In den kommenden zwei Jahrzehnten wird die CO2-Abscheidung auf dem deutschen Stromsektor keine Rolle spielen. Dies zeichnet sich spätestens seit der öffentlichen Bekanntgabe von Bundesumweltminister Norbert Röttgen vom 29. Oktober 2011 und der Absage des CCTS-Demonstrationsprojekts am...
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Die von wirtschaftlichen Umbrüchen geprägten Jahre nach der Wiedervereinigung waren für viele Ostdeutsche mit zunehmender Unsicherheit verbunden, während die Veränderungen in Westdeutschland weitaus weniger gravierend waren. In der Folge kam es in den 90er Jahren zu einem massiven Rückgang...
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Die "Energiestrategie 2030" setzt den Weg Brandenburgs in Richtung erneuerbarer Energien konsequent fort. Die am 28. Februar vom Kabinett der Landesregierung verabschiedete Strategie sieht den schrittweisen Ausstieg aus den fossilen Technologien hin zu einer vollständigen Stromerzeugung aus...
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Die Zukunft der deutschen Braunkohle in einer zunehmend von erneuerbaren Energieträgern geprägten Stromwirtschaft wird derzeit kontrovers diskutiert. An allen drei Braunkohlestandorten (Rheinisches, Mitteldeutsches und Lausitzer Revier) gibt es Pläne zum Bau neuer Braunkohlekraftwerke sowie...
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This paper analyzes gasoline consumption in Japan for the period 2000– 2007 using the index decomposition analysis (IDA). The changes in gasoline con- sumption in Japan were attributed to five factors: (1) change in the annual average driving distance of new and vintage cars, (2) change in the...
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Crude oil has become a prominent indicator for economic activities worldwide, due to its outstanding importance in the supply of the world's energy demands. Many economists believe that there is a strong relationship between the growth rate of a country and oil-prices. As such we attempt to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148056
In this paper, a fuzzy multiobjective mathematical programming model for operational transport planning in a supply chain is presented. The objectives of the proposed model are the minimization of the number of used trucks and the total inventory level, by considering vehicle capacities as a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009957375
This paper presents a critical analysis of some of the techniques which are applied in practice to obtain composite indicators from a previous sub-indicator system. In studying each methodology, we identify the advantages and disadvantages associated with them, paying particular attention to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009957386
This paper analyzes the importance of having a network of stations adapted to vehicles carrying dangerous goods. In the r̄st place, it is studied the current demand which is offered by the existing parking areas, and in the second place, it is explained a maximum coverage location model in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009957388
The generalized truck-and-trailer routing problem (GTTRP) constitutes a uniēd model for vehicle routing problems with trailers and a fixed lorry-trailer assignment. The GTTRP is a generalization of the truck-and-trailer routing problem (TTRP), which itself is an extension of the well-known...
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