Showing 1 - 10 of 19
This paper analyzes the most relevant factors of organizational culture that appear in Global Manufacturing Virtual Networks (GMVNs). These organizations are formed by highly dynamic manufacturing companies, that may even be even competitors, which establish horizontal and vertical relations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958312
Literature about cooperative agreement shows us the importance of some factors in the success of the cooperative agreements. We will focus on the study of two variables with high social component, such as trust and commitment. Our objective is to evaluate if there are significant differences in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958315
Einkaufen in Internet, die Nutzung von sozialen Netzen oder Online- Banking gehören zum Alltag der Verbraucher in Deutschland. Das Thema Privatsphäre und Datenmissbrauch ist deshalb nahezu täglich in den Medien. Da ist es erstaunlich, dass fundiertes wissenschaftliches Wissen, wie Verbraucher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079360
Micro.enterprises have certain attributes that distinguish them from large companies and from those that see problems when adopting principles and social responsibility policies. However, the principles of social responsibility can and should be integrated into any organization, including...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010009032
Nach einer Serie von Lebensmittelskandalen ist das Vertrauen der Verbraucher in die Industrie erschüttert. Kritik schlägt dabei nicht nur den Herstellern selbst, sondern auch den Anbietern von Gütesiegeln entgegen, die Produkte leichtfertig zertifiziert haben. Die Rufe nach gesteigerter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148248
This study aims to evaluate, in terms of their cardinal, ordinal, and dichotomy consistency, five alternative comercial specialization indicators: a Balassa symmetric index version; a Chi-Squared Index; and the Relative Trade Advantage Index, all these three based on revealed comparative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009957373
This research examines whether firms with different levels of export intensity differ with respect to the competitive elements that sustain their competitiveness in foreign markets, as well as on marketing strategies implemented in their commercial activity abroad. To this end, we examine a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958355
Griechenland hat lange Zeit über seine Verhältnisse gelebt und sich im Ausland verschuldet. Die hohe Staatsschuld ist nur ein Ausdruck der Probleme, die eigentliche Ursache ist die unzureichende Wirtschaftskraft. Die vorrangige politische Aufgabe besteht darin, die wirtschaftliche Substanz -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079347
Brasilien, Russland, Indien, China und Südafrika - die sogenannten BRICS - weisen im internationalen Vergleich hohe gesamtwirtschaftliche Zuwachsraten auf. Auch während der jüngsten Wirtschaftskrise verzeichneten die meisten BRICS-Staaten noch ein überdurchschnittliches Wachstum. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079444
Deutschland hat sich von dem scharfen Einbruch infolge der globalen Wirtschafts- und Finanzkrise schneller erholt als die meisten anderen entwickelten Länder. Die Schwäche der Nachfrage aus dem Euroraum wurde kompensiert durch ein starkes Wachstum der Exporte in die Länder außerhalb der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079484