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Das Ziel, mehr Frauen in Spitzengremien der Wirtschaft zu berücksichtigen, findet sowohl in der Öffentlichkeit als auch in der Politik immer stärkere Beachtung. Die Forderungen nach einer Frauenquote und die öffentlichkeitswirksame Bestellung von vier Frauen in die Vorstände der...
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Die unternehmerische Selbständigkeit hat in Deutschland in den letzten 20 Jahren einen starken Aufschwung erfahren. Die Zahl der Selbständigen ist zwischen 1991 und 2009 um 40 Prozent gestiegen. Verantwortlich für diese Entwicklung sind die Nachholprozesse in Ostdeutschland, der...
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Trotz der Selbstverpflichtung der Wirtschaft zu mehr Frauen in Führungspositionen waren 2012 nur vier Prozent aller Vorstandsund fast 13 Prozent aller Aufsichtsratssitze in den Top-200-Unternehmen in Deutschland von Frauen besetzt. Dies entspricht einem Anstieg von jeweils einem Prozentpunkt...
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This paper examines responses to questions on wage setting features in Slovenia’s Wage Dynamics Network (WDN) survey in the institutional and macroeconomic context of the Slovene economy. The question on collective wage agreement did not capture the prevailing institutional arrangement of...
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In der Europäischen Union wie in der Eurozone hat die volkswirtschaftliche Bedeutung der Industrie in den vergangenen zehn Jahren deutlich abgenommen. In den einzelnen Mitgliedsstaaten verlief die Entwicklung allerdings unterschiedlich, wie sich insbesondere an einem Vergleich von Deutschland...
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It is systemic to expound how that the speculative behaviors are driven by the number of a series housing policies promulgated by China's government for the real estate market. The market is resulted in full of speculative behaviors, and has been booming since the beginning of this decade, even...
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Internet is commonly accepted as an important aspect in successful tourism promotion as well as destination marketing in this era. The main aim of this study is to explore how online promotion and its influence on destination awareness and loyalty in the tourism industry. This study proposes a...
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This study was aimed to obtain creative industries SMEs potentials developed in Cimahi, determine creative industries that could be prioritized as a market leader, obtain ideas of they behaved in utilizing the internet and E-Commerce, and acquire concept models through E-Commerce marketing. The...
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Following a series of food scandals, consumer confidence in the industry has been shaken. However, criticism has not …
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This paper investigates the effects of Greece's European Union (EU) accession and European Economic and Monetary Union (EMU) entry, as well as R&D intensity and industry concentration on job creation and job destruction in the Greek manufacturing sector. The study is based on firm-level economic...
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