Showing 1 - 10 of 74
Economic inequality and poverty have persisted in Latin America despite important changes in political and policy regimes. This paper explores the relationship between various human capital programs aimed to reduced poverty and how improvements of those in poverty in the left tail of the earning...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009959126
Mit einem Universitätsabschluss können im Durchschnitt höhere Löhne erzielt werden als mit einem niedrigeren Abschluss. Auch das Risiko, arbeitslos zu sein, ist unter Akademikern geringer als für die Gesamtbevölkerung. Doch wie weit liegen die Löhne innerhalb eines Bildungsabschlusses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079380
Very little is known about gender wage disparities in Kosovo and, to date, nothing is known about how such wage disparities evolve over time, particularly during the first few years spent by young workers in the labor market. More generally, not much is known about gender wage gaps in early...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010148487
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008275750
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008275812
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008276152
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010185686
Von einer frühen Förderung und Betreuung können Kinder und ihre Eltern profitieren. Wir gehen der Frage nach, ob diese Angebote von allen Familien genutzt werden und welche Unterschiede es im Hinblick auf die sozioökonomische Ressourcenausstattung von Familien gibt. Auf der Basis des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010079471
, particularly families in rural areas and/ or in schools with a high percentage of low SES students. Additionally, when admissions …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010097859
is to estimate the percentage of IA among Greek university students. Results of a sample survey among 1876 Greek … university students, 18-27 years old, are presented. The questionnaire consisted of eight questions from Young's Diagnostic Test … students were associated with poorer academic performance. Multiple logistic regression showed that significant predictors of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009958050