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Whenever the economic model of behavior is to be applied, the utility function has—at least somewhat—to be specified. Buchanan generally prefers to apply a rather narrow version. However, he acknowledges that it is hardly possible to explain actual behavior of individuals with such a...
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Whenever the economic model of behaviour is to be applied, the utility function has – at least somewhat – to be specified. Buchanan generally prefers to apply a rather narrow version. However, he acknowledges that it is hardly possible to explain actual behaviour of individuals with such a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011278892
Whenever the economic model of behaviour is to be applied, the utility function has at least somewhat to be specified. Buchanan generally prefers to apply a rather narrow version. However, he acknowledges that it is hardly possible to explain actual behaviour of individuals with such a version,...
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Decision makers lacking crucial specialist know-how often consult with better informed but biased experts. In our model … the expert’s bias and the decision maker’s prior about the underlying state, three kinds of equilibrium behavior occur. In … each case equilibrium consists of separating and pooling segments, and the decision maker takes the expert’s preferred …
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Schriftfassung der Rede von Staatssekretärin Cornelia Quennet-Thielen (BMBF) anlässlich der 6. Konferenz für Sozial- und Wirtschaftsdaten "Daten nutzen. Wissen schaffen" am 20. und 21. Februar 2014 in Berlin.
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Informationen sollten möglichst von unabhängigen Experten erarbeitet werden, (2) Relevanz sollte durch die Verpflichtung der …
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Schriftfassung des Grußwortes des Parlamentarischen Staatssekretärs beim Bundesminister des Innern, Dr. Ole Schröder, MdB, zur Eröffnung der 6. Konferenz für Sozial- und Wirtschaftsdaten "Daten nutzen. Wissen schaffen" am 20. Februar 2014 in Berlin.
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Erarbeitet und verfasst von der Arbeitsgruppe Datenschutz und qualitative Sozialforschung. Förderinstitutionen und wissenschaftliche Fachgesellschaften fordern zunehmend die nachhaltige Archivierung, Sichtbarkeit und Nachnutzbarkeit von Forschungsdaten über deren originären...
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Will die Politik evidenzbasierte Entscheidungen über die Steuerung gesamtgesellschaftlicher Wohlfahrt und Lebensqualität treffen, so bedarf sie statistisch abgesicherter Informationen über die vergangene, aktuelle und auch künftige Entwicklung relevanter Phänomene. Vor dem Diktum einer...
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We examine the incentives of an interest group to provide verifiable policy-relevant information to a political decision-maker and to exert political pressure on her. We show that both lobbying instruments are interdependent. In our view information provision is a risky attempt to affect the...
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