Showing 1 - 6 of 6
No consensus has been reached so far on what a business model is. In particular, no comprehensive explanation exists of the decisions to be taken in developing business models in times of long-term, far-reaching technological change. In this article, we therefore start by giving a broad...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010888405
As the pressure of international competition has grown, so too has the demand for hybrid business unit strategies. They combine the competitive advantages of low costs and differentiation. There are both empirical and theoretical arguments for their use. The possibilities and limits of these...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005333967
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008591265
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008596003
Die Automobilindustrie steht vor großen Umbrüchen. Die Kosten steigen stetig, und die großen deutschen Autokonzerne kündigen längerfristige, massive Sparprogramme an. Ferdinand Dudenhöffer, CAR-Center Automotive Research an der Universität Duisburg-Essen, geht davon aus, dass die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011085046
Die deutliche Tendenz sinkender Preisprämien im Zeitverlauf stellt differenzierende Unternehmen angesichts begrenzter Möglichkeiten versteckter, d.h. von den Kunden nicht wahrnehmbarer Leistungskürzungen, vor neue Herausforderungen. Am Beispiel der deutschen Automobilindustrie sollen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008464576