Showing 1 - 10 of 2,161
effects in the food and clothing sectors in the UK and Portugal, Reg. Studies 33 , 51-62. The creation of a Single European … of SMEs in the food and clothing sectors in the UK and Portugal. SMALLBONE D., CUMBERS A., SYRETT S. et LEIGH R. (1999 … Auswirkungen auf die Bereiche Lebensmittel und Bekleidung im Vereinigten Konigreich und Portugal, Reg. Studies 33 , 51-62. Die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005491800
This paper presents the primary institutions and economic policies that have led to Chile’s remarkable record of stability and growth over the past twenty years. The core of this policy stance is the combination of fiscal discipline and an open trade policy regime, together with carefully...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005767351
Economic policies are often judged by a handful of statistics, some of which may be biased during periods of change. We estimate the income growth implied by the evolution of food demand and durable good ownership in post-reform Brazil and Mexico, and find that changes in consumption patterns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005769214
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005056404
Maßnahmen möglicherweise fehlgeleitet sein können und schnelle Deregulierung und schnelle Handelsliberalisierung potentiell zu …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005607532
Der Abschluß der Uruguay-Runde des GATT, für 1990 in Brüssel vorgesehen, mußte vertagt werden. Als zentraler Konfliktbereich erwies sich der Agrarsektor, aber auch für eine große Anzahl der übrigen Verhandlungspunkte waren nach vierjährigen Beratungen keine abschließenden Ergebnisse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005013639
Der Bericht informiert über die Entwicklung der Realeinkommen ausgewählter Haushalte im Freistaat Sachsen. Im Vergleich zu 1990 sind die nominalen Bruttoeinkommen der weitaus meisten Arbeitnehmer- und Rentnerhaushalte im Freistaat Sachsen im Jahr 1994 merklich höher. Dazu haben neben den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005036862
Das Bekleidungsgewerbe in Europa hat weite Teile seiner industriellen Basis verloren. In deutlich eingeschränkterem Maße trifft dies mittlerweile auch für das Textilgewerbe zu. Dennoch können sich die Textil- und Bekleidungsunternehmen einiger weniger europäischer Länder vergleichsweise...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010778748
The rise of social media is causing challenges for brand managers of premium manufacturers in the fast moving consumer goods industry. Social Media platforms as innovative and open communication channels have to be integrated in the established media mix while preventing the damage of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981129
Ecuador in 1975 and 1980 - examines social indicators and economic indicator such as food consumption, clothing, housing needs …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010967248