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El presente trabajo tiene como objetico analyizar el nivel de conocimiento y las posibiltidades de mercado de los alimentos d Comercio Justo (CJ). Para ello se ha llevado a cabo un estudio exploratoria basado en 176 encuestas a consumidores de Murcia y Alicante, en las que se ha medido el nivel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010921713
Greece has a large number of wastewater treatment plants (WWTP) under construction or recently completed. However, whilst the European Union provides funds for the capital development of WWTPs, there is often a lack of funding to maintain full operation of these plants. This study examines the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010794460
ILO pub. Article reviewing the findings of case studies of consumer behaviour with a view to testing the validity of certain assumptions regarding consumer efficiency, effects of choice of technology and choice of product and the availability of labour intensive techniques in Bangladesh,...
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Die für 2004 geplante Erweiterung der Europäischen Union auf 25 Mitgliedstaaten bringt enorme Herausforderungen für das institutionelle Regelwerk mit sich. Besonders brisant ist die Zuordnung einzelner Politikbereiche auf nationale oder europäische Entscheidungsinstanzen. Der vorliegende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055971
Sowohl Ernteversicherungen als auch „Wetterderivate“ sind neuartige Risikomanagementinstrumente, die eine Absicherung gegen Schäden aus nichtkatastrophalen Wetterereignissen ermöglichen, in Deutschland aber bisher nicht verbreitet sind. Im vorliegenden Beitrag wird mit Hilfe eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005026793
It is a well-known empirical finding that some percentage of respondents participating in Stated Preference surveys will not give responses that reflect their true preferences. One reason is protest behaviour. If the distribution of protest responses is not independent of respondent or survey...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010987496
Stated preference (SP) surveys attempt to obtain monetary values for non-market goods that reflect individuals’ “true” preferences. Numerous empirical studies suggest that monetary values from SP studies are sensitive to survey design and so may not reflect respondents’ true preferences....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010987499
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