Showing 1 - 10 of 5,573
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005048486
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005056465
unmittelbaren qualifikatorischen Anforderungen auszurichten, im Widerspruch zu der Entwicklung der Forschung stehen, die sich mit … "Numerus clausus" und die Diskussion über Gesamthochschulen werden als Anzeichen für diese Entwicklung gewertet." …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010733274
unmittelbaren qualifikatorischen Anforderungen auszurichten, im Widerspruch zu der Entwicklung der Forschung stehen, die sich mit … "Numerus clausus" und die Diskussion über Gesamthochschulen werden als Anzeichen für diese Entwicklung gewertet." …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005533849
Wird in Deutschland zu viel studiert, oder ist die Diskussion über eine Überakademisierung der Gesellschaft verfehlt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010741294
In order to learn more about the teacher supply in Switzerland, this paper analyses eleven surveys of graduates of all …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005818099
In order to learn more about the wage elasticity of the teacher supply in Switzerland, this paper estimates wages for … to the fact that teachers’ salaries are generally high in Switzerland - teachers here enjoy a positive wage differential …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005703659
"In the course of the educational expansion the rising number of academics entering the labour market leads to two questions. First: Are academics capable to place themselves successfully in the labour market or do they have to face higher risks of unemployment? Second: Do academics find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010732007
"In the course of the educational expansion the rising number of academics entering the labour market leads to two questions. First: Are academics capable to place themselves successfully in the labour market or do they have to face higher risks of unemployment? Second: Do academics find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008518846
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008614887