Showing 1 - 10 of 1,093
Unternehmensnachfolge an der Universität Siegen in Kooperation mit dem IfM Bonn im Winter 2008/2009 eine Befragung von bundesweit 14 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981737
entworfen werden. Rainer Kirchdörfer, Stiftung Familienunternehmen, hält den Steuerbonus für Unternehmensnachfolger aus … Industrie e.V., Berlin ist das Problem die Überbewertung der Unternehmensanteile der Familienunternehmen durch das …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011085047
, welche Faktoren aus Sicht der Familienunternehmen Einfluss auf die Entscheidung haben, ob das Unternehmen fortgefuehrt oder … bietet aufschlussreiche Hinweise zur Entscheidungsfindung im Rahmen der Nachfolge in Familienunternehmen. Deutlich wird dabei …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011206936
Family business succession is a complex and challenging process, in which family members often build on the support of trusted advisors who can be seen as the most relied external source of advice and knowledge that family businesses draw on. Based on an extensive literature review, this article...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011209887
Purpose – Family firms appear to be an attractive topic in a number of research areas. Probably the most important topic is still the succession process combined with possible hurdles and gaps. This paper aims to focus on the special variable of the psychological dimension. It attempts to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010741377
The present study approaches consultancy services in relationship to family businesses, focusing on the extent to which those services are used by this category of companies and the way in which they are used. The element of novelty of the research relates to the identification of a number of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011019880
Basis einer repräsentativen Befragung von Familienunternehmen aus dem Jahr 2008/2009 ein Logit-Modell geschätzt, um die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981309
hypotheses are formulated and tested based on survey results from 479 firms from Austria and 418 firms from Germany. Our results …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011010944
a different national sample (n=413) from Austria, the relations between four distinct factors – willingness to change …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010578021
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004998731