Showing 1 - 10 of 1,081
The existing literature shows that a decrease in the degree of substitutability increases a monopoly’s incentive to bundle. This paper in addition takes into account competition in the second product market and then re-examines how intra-brand and inter-brand product differentiations affect...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010863039
The bundling sale of information products has been a prevalent strategy in information industries. This paper attempts to study two issues that have not been adequately addressed in previous researches. First, we define the measure of customer heterogeneity by considering both the statistic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010869104
Die Nachfrage nach mobil erbrachten Gesundheitsdienstleistungen steigt an. Dabei ist IT-Unterstützung verfügbar, Dienstleistungsorganisationen in der Domäne müssen aber mit knappen Budgets und einem Engpass an Fachkräften zurechtkommen. Gleichzeitig wird eine hohe Servicequalität...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011096626
Die Veränderung der Welt durch die digitale Revolution hat gerade erst begonnen. Nicht mehr nur überlegene Produkte und Produktionsprozesse entscheiden im Wettbewerb: Mit innovativen Geschäftsmodellen werden bestehende Branchen umgewälzt und neue entstehen. Der Artikel gibt einen kurzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011265976
Das Internet etabliert sich zunehmend als Einkaufsplattform. Trotz anhaltend schwacher konjunktureller Lage verzeichnet der Markt für elektronischen Einkauf mit Hilfe von Internettechnologien und verstärkt auch mit mobilen Endgeräten anhaltendes Wachstum. Nachfrager sind angesichts der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005081090
Organisatorische und betriebswirtschaftliche Probleme werden analysiert, die sich bei der Planung, der Einführung und dem Betrieb des neuen, digitalen BOS-Netzes (Behörden und Organisationen mit Sicherheitsaufgaben) in Deutschland heute und in der Zukunft ergeben werden. Hierfür wird ein...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005031952
Das Wissenslabor Betriebswirtschaft ist eine internetbasierte Lehr-, Lern- und Kommunikationsumgebung, die im Rahmen eines Kooperationsprojektes von mehreren Thüringer Universitäten entwickelt wird. Ausgehend von einer Beschreibung der grundlegenden Zielsetzungen und einer Einordnung in das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005249002
The Overseas Development Institute in the UK recently carried out a study on ICT for rural livelihoods, commissioned by InfoDev. The study included a literature and donor review in collaboration with the Institute of Development Studies, and country studies carried out with partners in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005528305
Mobile commerce (m-commerce) is the latest innovation in the area of media-mediated commerce research. It is about the explosion of applications and services that will become accessible from internet-enabled mobile devices. One of the most popular applications for m-commerce is in financial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005543986
-
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005481649