Showing 1 - 10 of 17
Die Nachfrage nach Erzeugnissen der Druckindustrie wird am stärksten von der Werbung beeinflußt. Zwei Drittel der … Druckproduktion sind mit der Werbung verbunden. Laut Zentralausschuß der Werbewirtschaft (ZAW) betrugen die Werbeausgaben in der BRD … und Rundfunk 44%) zeigen die führende Stellung der Druckerzeugnisse in der Werbung. Wegen des sich verschärfenden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055673
Eine Umfrage, die das ifo Institut 1995 bei bayerischen Unternehmen und Designern durchgeführt hat, bestätigte die wichtige Rolle, die Design als Innovations- und Wettbewerbsfaktor spielt. Die Ergebnisse zeigen allerdings auch, daß sich nicht alle Unternehmen dieser Bedeutung bewußt sind....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005055796
Gemeinschaftsmarketing für Agrarprodukte und Lebensmittel ist spätestens seit der Einführung des Absatzfondsgesetzes im Jahr 1969 das zentrale Instrument zur Absatzförderung in der Agrar- und Ernährungswirtschaft. Institutionalisiert in der Centralen Marketing-Gesellschaft der Deutschen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070430
Das internationale Werbefestival in Cannes ist einer der wichtigsten internationalen Gradmesser für kreative Werbung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010981045
"Flexibility and heterogeneity are important topics in labour market research. Since 2004 the Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) has funded a research network addressing the issue of 'Flexibility in Heterogeneous Labour Markets', which intends to uncover possibilities for fostering...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010963779
"This article uses the total population of firms, as contained in the Employee History ('Beschäftigten-Historik') of the IAB, to analyse the dynamics of employment in establishments of different size classes. This analysis is therefore the first of its kind to include all economic sectors for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010963794
"In the context of the IAB Job Vacancy Survey (EGS) firms were asked if they had to cancel recruitment processes for open vacancies in the year of the survey because no suitable candidates were found. It remains ambiguous if this cancellation means the actual ending of the firms' recruitment...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010731974
"Two contrary effects determine how age influences access to apprenticeships: on the one hand, training companies increasingly hire older apprentices. On the other hand applicants who are too old, face difficulty in finding an apprenticeship place at all. The paper analysis the selecting...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010643140
"Flexibility and heterogeneity are important topics in labour market research. Since 2004 the Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG) has funded a research network addressing the issue of 'Flexibility in Heterogeneous Labour Markets', which intends to uncover possibilities for fostering...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005132538
"Im Beitrag wird die Grundgesamtheit der in der Beschäftigten-Historik des IAB erfassten Betriebe zur Analyse der Beschäftigungsdynamik in Betrieben unterschiedlicher Größe verwendet. Damit werden erstmals alle Sektoren der Wirtschaft in einer derartigen Analyse abgedeckt. Die Ergebnisse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005132543