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Frage aus ökonomischer Sicht für die Sektoren Post, Telekommunikation, Medien (Radio/TV), Bahn und Strom zu beantworten. …
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Seit 1989 ist es auf dem japanischen Fernsehmarkt im Zuge der Senkung der Markteintrittsbarrieren zum vermehrten Marteintritt von Kabel- und Satellitenfernsehanbietern gekommen. Gefördert durch die daraus resultierende Einführung eines Trennungsmodells der Fernsehanbieter, die Digitalisierung...
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From the old Chinese songs, we know that '56 Chinese brothers and sisters' live together in a big family. This expression refers to the number of nationalities living in P.R. China. However, many Han Chinese live far away from the National Minorities and they get to know their brothers and...
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Medien genießen. Auch in Kreisen wirtschaftspolitischer Entscheidungsträger finden Ökonomen deutlich mehr Gehör als … NichtÖkonomen. Keine andere Wissenschaft erreicht in den Medien und bei Wirtschaftspolitikern auch nur annährend die gleiche … Medien in der Regel nur etwa ein bis zwei Prozent aller Aussagen ausmachen. Damit bleiben nahezu alle Experten unterhalb der …
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bemerkenswerterWeise von der Resonanz kontrastiert, die Ökonomen in Deutschland im Vergleich zu anderenWissenschaftlern in den Medien …-Ökonomen. Keine andereWissenschaft erreicht in den Medien und bei Wirtschaftspolitikern auch nur annährend die gleicheAufmerksamkeit … wie die Ökonomie. Die empirische Evidenz zeigt zugleich aber auch, dass Aussagenwissenschaftlicher Experten in den Medien …
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Driven by digitalization, convergence within the telecommunication and media sector is not only a today's phenomena, but will even become more important in the future. One of the most important dimensions of convergence is vertical integration, i.e. the merging of formerly independent firms...
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Online commercial interactions have increased dramatically over the last decade, leading to the emergence of networks that link the electronic commerce landing pages of related products to one another. Our paper conjectures that the explicit visibility of such "product networks"can alter demand...
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As much as 12%% of the daily volume on the New York Stock Exchange, and similar volumes on other major world exchanges, involves sales by institutional investors to brokers through blind portfolio auctions. Such transactions typically take the form of a first-price sealed-bid auction in which...
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An important current trend in advertising is the replacement of traditional pay-per-exposure (pay-per-impression) pricing models with performance-based mechanisms in which advertisers pay only for measurable actions by consumers. Such pay-per-action (PPA) mechanisms are becoming the predominant...
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In this paper we employ firm-level data collected in three countries to analyze factors determining the adoption of internal e-business technologies in developing countries. The main objectives of the study are: identification of clusters based on technology adopted, classify firms in each...
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